اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مشکل آفرینان کرونایی به مسافرت رفتند/ نسخه رفع تمام مشکلات بازگشت به مساجد است

امام جمعه پردیس گفت: آنهایی که دم از بیماری شیوع کرونا می‌زدند و مردم را از عزاداری منع می‌کردند، با شروع تعطیلات با حرص و طمع به جاده‌ها رفتند و تصور می‌کردند در شهرهای دیگر کرونا‌ وجود ندارد.

مشکل آفرینان کرونایی به مسافرت رفتند/ نسخه رفع تمام مشکلات بازگشت به مساجد است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور نمازگزاران و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای باز بوستان نورالشهدای فاز۳ پردیس برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و بیان مناسبت ها، اظهار‌ کرد: امروز مومنان سربلند شدند و کسانی که می خواستند عاشورا را با وحشت و ایجاد شایعه از مردم بگیرند ناکام ماندند.

امام جمعه پردیس گفت: هیات ها مراسمات مذهبی را با شور، شعور و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کردند و در دهه اول ماه محرم برنامه های باشکوهی در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: آنهایی که دم از بیماری شیوع کرونا می زدند و مردم را از عزاداری منع می کردند، با شروع تعطیلات با حرص و طمع به جاده ها رفتند، و تصور می کردند در شهرهای دیگر کرونا‌ وجود ندارد.

حسینی ادامه داد: امروز کسبه در این شرایط سخت اقتصادی مغازه های خود را بسته و عده ای که همیشه از انقلاب و نظام طلبکار هستند به خوشگذرانی رفتند و همین سفرها باعث شد آمار کرونا بالا برود.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: پروتکل ها در هیات ها به خوبی رعایت و کیفیت عزاداری ها بالا رفت و در کنار این موارد سخنرانی‌های خوب، اشعار پرمحتوای مداحان، قرائت زیارت عاشورا و قرآن بار معنوی مجالس را افزایش داد.

وی تصریح کرد: امسال نیز نذورات به سمت کمک های مومنانه سوق داده شد و خدمات ارزشمندی در طرح مواسات به افراد مستمند شهرستان داده شد که از همین جا از تمام دست‌اندرکاران بهداشتی، امنیتی تشکر می کنیم.

حسینی با اشاره به آغاز هفته دولت، خاطرنشان کرد: وزرای پیشنهاد شده دولت تحول باید انقلابی، جهادی، جوان و کاربلد باشند و در‌گام اول دردهای مزمن کشور را با امیدآفرینی و ارتقاء اعتماد سازی مردمی درمان کنند.

امام جمعه پردیس افزود: رئیس جمهور وزرای خود را معرفی کرده و سن وزرا نسبت به دوره قبل ۱۰ سال جوانتر شده و اکثر اعضای کابینه سابقه انقلابی و جهادی دارند و امیدواریم بعد از تایید مجلس، عملکردشان نیز موثر باشد.

وی ادامه داد: مردم منتظر هستند تا دولت با فساد، روابط نامتعارف در ادارات، رانت، ضد ارزش‌ها برخورد کنند و در کوتاه مدت این نقشه راه دولت محقق شود.

حسینی اضافه کرد: کسری بودجه، ثبات بازار سرمایه و ارز، کنترل گرانی و تورم، کرونا، کمبود های آب و برق را با صبوری مطالبه می کنیم و امیدواریم با حمایت از دولت گزارش اتفاقات خوب انجام شده را در سال ۱۴۰۱ دریافت کنیم.

امام جمعه پردیس در خصوص واکسن کرونا، عنوان کرد: تمام محققین می دانند امروز واکسن کالای تجاری نیست که مبلغی را پرداخت کرده و واکسن تحویل بگیریم، امروز واکسن ها در اختیار دولت ها و کالای راهبردی است و تمام دولت ها به دنبال بهره برداری سیاسی از این واکسن هستند‌.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه واکسن تولید کنیم، برخوردشان تحقیر کننده بود اما امروز سفارش فروش می گیرند و دشمنان داخلی و خارجی به دنبال ایجاد مشکل هستند.

امام جمعه پردیس با اشاره به تاخیر ۴۰ روزه صدور واردات واکسن کرونا، اذعان کرد: وزارت بهداشت در صدور مجوز واردات واکسن ۴۰ روز تاخیر داشت و عده ای می گویند مشکل هزینه بوده اما بحث پول و درخواست نیست، بلکه آنها می خواهند زانو زدن ملت را ببینند و این آرزو را به گور خواهند‌ برد.

امام جمعه پردیس با اشاره به فرارسیدن روز مسجد، عنوان کرد: هیچ نهادی به اندازه مسجد به مردم خدمت نکرده و نسخه رفع تمام مشکلات بازگشت به مساجد است.

حسینی افزود: دشمن با بهره گیری از دست‌های دوست و دشمن تلاش کرد تا مساجد را خلوت کند و با بی‌مهری دولت قبلی نسبت به مساجد صورت گرفت این مشکلات بیشتر شد اما امیدواریم دولت جدید بحث به مسجد باز می گردیم را در برنامه های راهبردی خود قرار دهد.

وی تشریح کرد: برخی مساجد شهرستان پردیس نیز مشکلاتی دارند که امیدواریم امور مساجد به سرعت ورود کرده و به صورت جدی به مسائل مختلف رسیدگی‌ و پاسخ خوبی را به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول