اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری اجلاس سران کشورهای اوراسیا در قرقیزستان

اجلاس سران کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منطقه «چولپان آتا» قرقیزستان برگزار می‌شود.

برگزاری اجلاس سران کشورهای اوراسیا در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امروز نشست سران کشورهای اتحادیه اوراسیا در شهر «چولپان آتا» قرقیزستان برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این نشست، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه، «نیکول پاشینیان»، «رومان گولوچنکو» نخست بلاروس، «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان، «الغ بیک معروف اف» نخست وزیر قرقیزستان و «میخائیل میاسنکوویچ» رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا شرکت خواهند کرد.

قرار است «سادیر جباراف» رئیس جمهوری قرقیزستان نیز در این مراسم شرکت کند.

وی در این نشست با مقامات کشورهای شرکت کننده درباره مسائل مختلف همکاری و اقدامات برای تعمیق بیشتر ادغام در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفتگو خواهد کرد.

 برنامه ریزی شده است که روسای دولت های کشورهای اوراسیا موضوعات مربوط به حمایت بیمه ای ناشی از تجارت متقابل و همگرایی اقدامات غیر تعرفه ای و همچنین عوارض گمرکی صادراتی را مورد بررسی قرار دهند.

همچنین ایجاد یک سازمان منطقه ای اوراسیا در دستور کار این نشست است.

«عبدالله عارف اف»  نخست وزیر ازبکستان و «مانوئل ماررو کروز» نخست وزیر کوبا (از طریق ارتباط ویدئویی) در این نشست به عنوان ناظر شرکت خواهند کرد.

لازم به یادآوری است که تمام اقدامات لازم برای ایمنی جلسه شورای بین دولتی کشورهای اوراسیا در «چولپان آتا» انجام شده است که بیش از هزار نیرو امنیت این نشست را پوشش می‌دهند.

به گفته وزارت کشور قرقیزستان، فعالیت کارکنان نهادهای امور داخلی به هیچ وجه بر زندگی روزمره شهروندان، مسافران و توریستها تأثیر نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول