اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای ۶ سند همکاری اقتصادی در دیدار مقامات ارشد روسیه و قزاقستان

در دیدار نخست وزیران قزاقستان و روسیه 6 سند همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی، حمل و نقل و ترابری به امضا رسید.

امضای ۶ سند همکاری اقتصادی در دیدار مقامات ارشد روسیه و قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان با «میخائیل میشوستین» همتای روسی خود بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های تجاری و اقتصادی تاکید شد.

بر اساس اطلاعیه بخش مطبوعاتی نخست وزیری قزاقستان، طی این دیدار در مورد زمینه های افزایش همکاری های دوجانبه در بخش های تجاری، اقتصادی، صنعتی، حمل و نقل و تدارکات، انرژی و غیره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مامین و میشوستین همچنین در مورد جنبه های مهم تعاملات بین قزاقستان و روسیه در چهارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت‌وگو کردند.

در پایان دیدار نخست وزیران قزاقستان و روسیه شش سند جدید همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی، حمل و نقل و ترابری به امضا رسید.

مبادله تجاری بین دو کشور از ابتدای سال جاری میلادی 10.7 میلیارد دلار می‌باشد که در قیاس با دوره مشابه یک سال پیش 27 درصد بیشتر می باشد.

انتظار می رود که در صورت حفظ سطح موجود، مبادله تجاری میان قزاقستان و روسیه تا پایان سال 2021 از مرز 23 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

در قزاقستان 7791 شرکت با مشارکت روسیه و 3325 شرکت نیز به صورت مشترک فعالیت می کنند. در حال حاضر 30 پروژه بزرگ مشترک در زمینه های اقتصادی، تجاری، ساخت و ساز، داروسازی، صنایع پتروشیمی و صنایع سبک به ارزش 5.3 میلیارد دلار در دست اجرا قرار دارد.

روسیه طی 10 سال اخیر حدود 12.6 میلیارد دلار در قزاقستان سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول