اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فلسفه قیام عاشورا اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر و با بیان اینکه تارک الصلاة بودن، بدحجابی، بدپوششی زنان و دختران، احتکار و گرانفروشی، نگاه به نامحرم، اعتیاد از انحرافات اجتماعی و فسادزاست، گفت: مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است.

فلسفه قیام عاشورا اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب چهارشنبه‌شب در مراسم عزاداری عزاداران حسینی سلطانیه به تبیین ویژگی‌های خانواده عاشورایی پرداخت و با بیان اینکه انسانهای پاک و مؤمن در کربلا جزو خانواده‌های سفید و اما افراد ناسالم جزو خانواده‌های سیاه هستند، اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام نماد تربیت یافته خانواده پاک و طاهر است که وقتی آن ظالم سر امام را از تن جدا کرد با صدای بلند اعتراف گفت که من سر فرزند بهترین پدر و مادر دنیا را از تن جدا کردم.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه کربلا صحنه رشد و سقوط است و افرادی همچون حُر متحول شد و رشد کرد، اما شمر و عمربن سعد سقوط کردند، به نقش خانواده ها در تربیت انسان‌ها تاکید کرد و افزود: خانواده‌ای در تاریخ داریم که امام کُش هستند و او اَشْعَث بْن قَیس کِنْدی است که در شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) نقش دارد و جعده همسر امام حسن(ع) که به تحریک معاویه، او را به شهادت رساند، دختر اشعث بن قیس است. محمد و قیس از فرزندان اشعث که در شهادت امام حسین(ع) نقش داشتند.

وی به شاخصه‌های خانواده عاشورایی پرداخت و گفت: خانواده عاشورایی باید در دعوت به خوبی‌ها همدیگر را کمک کنند و از انحرافات همدیگر جلوگیری کنند که ماجرای پیوستن زهیر بن قین به لشکر امام حسین (ع) با تشویق همسر این پیام را دارد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه اعضای خانواده مانند زن و شوهر نسبت به هم، فرزندان نسبت به والدین، والدین نسبت به فرزندان وظایفی دارند، افزود: اعضای خانواده در رشد و سقوط همدیگر نقش اساسی دارند.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر و با بیان اینکه تارک الصلاة بودن، بد حجابی، بد پوششی زنان و دختران، احتکار و گرانفروشی، نگاه به نامحرم، اعتیاد از انحرافات اجتماعی و فسادزاست، گفت: مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به شاخصه دوم خانواده عاشورایی اشاره کرد و با بیان اینکه عاشورا خانواده‌ای به هم پیوسته و همراهی را نشان می‌دهد که مشکلات  آنها را از هم جدا نکرد و تا پایان راه در کنار هم ماندند، تصریح کرد: عاشورا نشان داد اعضای خانواده تا باید پای جان در کنار هم بمانند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه هیچ بنایی در اسلام محبوبتر از خانواده نیست و لذا می‌فرماید طلاق عرش خدا را می‌لرزاند چرا که طلاق را خانواده متلاشی می‌کند، افزود: وفاداری اعضای خانواده به همدیگر از شاخصه‌های خانواه عاشورایی است.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول