اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گمرک هرات فعالیت خود را از سر گرفت

رئیس گمرک طالبان در هرات گفت: روزانه صدها خودروی کالاهای تجاری در گمرک این ولایت پس از بررسی با پایین‌ترین عوارضی وارد بازارها می‌شود و تمام سیستم گمرکی فعالیت‌ خود را آغاز کرده‌است.

گمرک هرات فعالیت خود را از سر گرفت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گمرک هرات یکی از ادارت درآمدزا در دولت جمهوری اسلامی افغانستان بود که شکایات زیادی از وجود فساد گسترده در آن از سوی بازرگانان و شهروندان وجود داشت اما حالا با روی کار آمدن طالبان در راس ادارات مختلف در هرات، تمامی بازرگانان و رانندگان خودروهای کالاهای وارداتی از روند کاری خوب و نبود فساد در این اداره سخن می‌گویند.

گمرک هرات تنها اداره‌ای که نسبت به دیگر ادارات در این ولایت غرق در فساد بود اما اکنون بازرگانان و رانندگان خودروهای کالاهای وارداتی در این اداره تاکید دارند که در کمترین زمان و با پرداخت کمترین تعرفه گمرکی حالا می‌توانند کالاهای وارداتی خود را به بازارها عرضه کنند.

«زلمی سکندری» یکی از بازرگانان هراتی در گمرک هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: با روی کار آمدن طالبان در گمرک هرات، تمام سیستم گمرک علاوه بر اینکه دوباره آغاز به کار کرده و تمامی تعرفه‌های گمرکی کالاهای وارداتی کاهش یافته است و به دور از فساد و پول‌های اضافی در این اداره آنها به راحتی کالاهای خود را از گمرک خارج می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم سیستم کاری جدید در گمرک هرات بماند و دیگر شاهد فساد گسترده و فرار مالیات در این گمرک نباشیم.

از سوی دیگر محمد رفیع رحمانی مسوول اجرائیه اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاری هرات در این مورد گفت: واردات و صادرات در هرات در این اواخر با تحولات و چالش‌های سیاسی زیادی رو به رو بوده و اکثر بازرگانان به خارج از افغانستان رفته‌اند و منتظر ایجاد یک فرصت دوباره برای آغاز کار در هرات هستند اما در صورتی که نوسانات ارز چالش‌های سیاسی حل گردد.

وی تصریح کرد که در حال حاضر مبادلات تجاری در مرزها 80 درصد کاهش یافته و امیدواریم تا با آغاز فعالیت‌های گمرکی و عادی شدن وضعیت شاهد از سرگیری مبادلات و واردات به هرات باشیم.

مهاجر فراهی رئیس گمرک طالبان در هرات گفت: از چند روز پیش تاکنون کارهای گمرکی در این اداره به حالت عادی خود بازگشته است و حلقه فساد در این نهاد به کلی ریشه کن شده و تمامی مشکلات از سر راه بازرگانان برداشته شده است.

وی تاکید کرد که تعرفه‌های گمرکی مطابق دستور وزارت دارائی و کمیسیون اقتصادی این وزارت کاهش یافته است و روزانه نزدیک به 100 خودروی کالاهای وارداتی در این اداره با پرداخت تعرفه‌های گمرکی وارد شهر می‌شوند.

رئیس گمرک هرات خاطرنشان کرد که گمرک هرات برای افزایش تولیدات داخلی، تعرفه‌های کالاهای وارداتی مشابه را به بیش از 40 درصد افزایش داده و تمامی درآمد گمرک هرات که در گذشته به جیب فاسدان می‌رفت حالا به خزانه دولت می‌ریزد.

این در حالی است که در بازار هرات شهروندان از قیمت بالای کالاهای مورد نیازشان شاکی هستند، آنها انتظار دارند تا در وضعیت کنونی علاوه  بر نظارت درست در بازار از سوی مسوولان تمامی کالاها دارای قیمت استاندارد باشند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول