اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح دو حزبی کنگره آمریکا برای تحقیق درباره تصمیم بایدن در افغانستان

اعضای کنگره آمریکا از جمله نمایندگان دموکرات قصد دارند درباره تصمیمات رئیس‌جمهور این کشور درخصوص افغانستان که منجر به بحران و آشوب در این کشور شد، تحقیق کنند.

طرح دو حزبی کنگره آمریکا برای تحقیق درباره تصمیم بایدن در افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیمات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص افغانستان و فرار نظامی عجولانه از این کشور که باعث سقوط دولت کابل به‌دست طالبان شد، قانون‌گذاران آمریکایی را به فکر تحقیق از وی انداخته است.

اعضای کنگره آمریکا شامل نمایندگان دموکرات که متحدان بایدن نیز محسوب می‌شوند، بامداد امروز (چهارشنبه) ضمن ابراز نارضایتی شدید از تحولات افغانستان، گفتند که درباره دلایل وقوع این بحران تحقیق می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سناتور «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «اتفاقات روزهای اخیر، تجمیع اشتباهاتی است که دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات طی ۲۰ سال گذشته انجام دادند. ما اکنون شاهد نتایج دهشتناک سال‌های متعدد شکست اطلاعاتی و سیاسی هستیم».

منندز خبر داد که کمیته متبوع وی نشستی را درباره سیاست آمریکا درخصوص افغانستان برگزار می‌کند و در آن مناظراتی بین مقام‌های دولت بایدن و مقام‌های دولت سابق آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» درباره نحوه اجرای عقب‌نشینی از افغانستان برگزار خواهد شد.

اعضای جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا نیز طی نامه‌ای به وی خبر دادند که می‌خواهند با احضار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از او سوال و جواب کنند تا دریابند چرا وزارت خارجه این کشور برای اتفاقات و بحران متعاقب خروج از افغانستان آماده نبود.

به نوشته رویترز، زمان جلسه استماع از مقام‌های دولت بایدن و دولت ترامپ هنوز مشخص نشده است.

پیش از این، نظرسنجی مشترک رویترز و مؤسسه افکارسنجی «ایپسوس» نشان داد ۵۴ درصد از مردم آمریکا به‌دلیل تصمیمات بایدن که منجر به وقوع آشوب در افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور شد، از او ناراضی هستند. (جزئیات بیشتر)

طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و روز یکشنبه بعد از ورود به کابل، دولت «اشرف غنی» در افغانستان سقوط کرد. بعد از آنکه دولت افغانستان روز یکشنبه سقوط کرد ارتش آمریکا به منظور خارج کردن دیپلمات‌های خارجی و شهروندان آمریکایی از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل را در اختیار گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول