اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز در استان خبر داد.

برگزاری مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا عباسی، اظهار داشت: امسال مراسمات عزاداری در تمامی مساجد و هیأت‌های مذهبی و با استفاده از فضای باز مدارس و پارک‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده امسال برنامه محوری برای جلوگیری از تجمع نداشته باشیم، بیان داشت: برخی از این هیئات با توجه به استقبال مردمی دچار کمبود فضای باز می‌شوند که گا‌ها به‌صورت مقطعی مجبور به استفاده از فضای باز معابر جنب هیأت هستند و ممکن است توسط عوامل  پلیس راهور به‌منظور امنیت عزاداران  ممنوعیت تردد مقطعی در این نقاط محدود اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود، تصریح کرد: از شهروندانی که برای عزاداری شرکت می‌کنند درخواست داریم وسایل نقلیه را در مقابل و اطراف مساجد و تکایا تا فاصله ۵۰ متری و همچنین جلوی درب منازل دیگر شهروندان خودداری کنند.

عباسی از هیأت‌های مذهبی خواست از انسداد معابر اصلی جدا خودداری و در صورت نیاز برای استفاده از فضای معابر جلوی هیأت‌ها و تکایا دارند حتما قبل از انسداد معابر هماهنگی لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا برای خودشون و شهروندان مشکلی به‌وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه، به نحوی برنامه‌ریزی کنند که مراسمات آن‌ها قبل از ساعت ممنوعیت تردد به پایان برسد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول