اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کارشناسان به دولت انگلستان در خصوص انواع جدید ویروس کوید هشدار می‌دهند

نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که ظهور نوعی از ویروس قدرتمندتر از واکسن‌های کنونی یک احتمال واقعی است.

کارشناسان به دولت انگلستان در خصوص انواع جدید ویروس کوید هشدار می‌دهند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از  گاردین، کارشناسان به دولت بریتانیا هشدار می‌دهند که در آینده نزدیک نوع جدیدی از ویروس کرونا با قدرت شکست واکسن‌های کنونی، تمام تلاش‌های اخیر این دولت برای مبارزه با کوید را به هدر خواهد داد و این کشور به وضعیت یک سال پیش خود بازخواهد گشت. وزرای دولت انگلستان از سمت کارشناسان و مجامع علمی تحت فشار هستند تا برنامه‌های خود را برای مقابله با  نوع جدید واکسن‌گریز ویروس کرونا پیشنهاد دهند. مشاوران علمی معتقدند چنین اقدامی می‌تواند از  فراگیری مشابه سال گذشته جلوگیری کند.

 گروه مشاوران علمی دولت انگلستان(سیج) بر اساس تحقیقات اخیر خود می‌گوید ظهور نوعی از ویروس که واکسن‌های کنونی را شکست می‌دهد یک  احتمال واقعی است.

گروه سیج تحقیقات روی واکسن جدیدی آغاز کرده است که عفونت و انتقال را بیشتر از واکسن‌های کنونی کاهش می‌دهد. این گروه همچنین بر انجام مطالعات آزمایشگاهی برای پیشبینی نوع جدید ویروس کرونا و ارائه خدمات واکسیناسیون اشاره دارد.

پیش از این، مشاور ارشد نخست وزیر بریتانیا  از دولت خواسته بود تا  برنامه‌ای احتمالی برای ویروس‌های واکسن گریز  آینده ارائه دهد و به اعضای پارلمان انگلستان نیز پیشنهاد داده بود راهی برای اجبار وزیران به انجام آن پیدا کنند.

مونیرا ویلسون، سخنگوی بهداشت  حزب دموکرات لیبرال نیز با اشاره به عملکرد پیشین نخست ویز بریتانیا می‌گوید: «بسیار حیاتی است که مردم به استراتژی بریس جانسون در مبارزه با کوید اعتماد داشته باشند و مطمئن شوند او دوباره اشتباهات 18 ماه گذشته خود را تکرار نمی‌کند.»

او در ادامه بیان کرد: «درطی برداشتن قرنطینه‌ها، شکاندن قوانین و ارتکاب اشتباهاتی که به قیمت جان آدم‌ها تمام شد، دولت اعتبار عمومی خود را از دست داده‌است و در این میان شفافیت تنها راه بازگرداندن این اعتماد خواهد بود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول