اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

راه‌اندازی فوریت‌های سایبری در پلیس فتای زنجان

رئیس پلیس فتای انتظامی استان از راه‌اندازی فوریت‌های سایبری در پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد.

راه‌اندازی فوریت‌های سایبری در پلیس فتای زنجان

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این مرکز با هدف بررسی جرائم اینترنتی و پیشگیری و مقابله با اینگونه جرائم راه‌اندازی شده و با توجه به توسعه فناوری‌ها، راه‌اندازی این مراکز می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش جرائم سایبری داشته باشد.

 وی افزود: یکی از عمده مشکلات شهروندان در فضای مجازی سوءاستفاده از کارت‌های بانکی آنها توسط مجرمان سایبری است که با راه‌اندازی این مرکز مردم می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز این گونه موارد را به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: شهروندان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز از طریق شماره 096380 با مرکز فوریت‌های سایبری استان زنجان در ارتباط باشند و پاسخ سوالات خود را در حوزه فضای مجازی و جرائم سایبری را از کارشناسان پلیس فتای استان دریافت و شکایات خود را پیگیری کنند.

آدینه‌لو افزود: علاوه بر رصد و پایش مستمر فضای مجازی و شناسایی مجرمان سایبری، پاسخگویی به گزارش‌های مردمی، مشاوره و راهنمایی هموطنان، ثبت تخلفات سایبری مجرمان، سامانه گفتگوی آنلاین و... از دیگر فعالیت‌هایی هستند که پلیس فتا به صورت مستمر و با جدیت انجام می‌دهد.

وی گفت: همشهریان برای کسب اطلاعات و آموزش‌های لازم می‌توانند با مراجعه به وب سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir از آخرین اخبار، هشدارها و آموزش‌های سایبری مطلع شوند، ضمن اینکه در صورت نیاز و مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند تا امکان انجام وظیفه و خدمتگذاری بهتر را برای ما فراهم سازند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول