اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

ستاره‌ای که نه برمی‌گردد و نه بازی می‌کند/ بردیا سعادت کجاست؟

پشت خط زن جوان والیبال ایران که راهی لیگ کره جنوبی شده، در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

ستاره‌ای که نه برمی‌گردد و نه بازی می‌کند/ بردیا سعادت کجاست؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بردیا سعادت سال گذشته در لیگ صربستان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و به‌رغم تجربه کم، اعلام شد نظر مودنا ایتالیا برای همکاری در سال آینده را جلب کرده، اما این خبر خیلی زود تکذیب شد. مدیر برنامه های این بازیکن جوان شرایط را طوری تنظیم کرد که مجبور به حضور در لیگ کره جنوبی شود.

سعادت، بازیکن جوان ایرانی و ستاره درخشان تیمش در لیگ صربستان بود و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و در آن مقطع عنوان شد قرار است با قراردادی سه ساله در مودنا، یکی از تیم های برتر سری آ حضور پیدا کند. 

جوان‌ترین لژیونر تاریخ والیبال ایران که در فهرست بهترین سرویس‌زنندگان لیگ صربستان با کسب 41 امتیاز در رتبه دوم تا آخرین دیدار تیمش قرار داشت، خیلی زود مسیر خود را از ایتالیا به سمت کره جنوبی تغییر داد تا شاید در این بین سود بیشتری به ایجنت‌ها برسد. هرچند این بازیکن 19 ساله در لیگ ملت‌ها هم در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و عملکرد نسبتاً خوبی هم داشت، اما باید پذیرفت که آینده او با حضور در لیگی مثل لیگ کره جنوبی تضمین نخواهد شد چراکه سطح لیگ این کشور به مراتب پایین تر از سطح لیگ کشورهای اروپایی است. 

در پایان لیگ ملت ها و با موافقت بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی جوانان و مجوز فدراسیون والیبال، بردیا سعادت برای ثبت نهایی قراردادش با باشگاه ویکستورم و حضور در اولین تورنمنت داخلی کره‌جنوبی با نام کوو کاپ، راهی کره‌ شد.

تورنمنت کوو کاپ از 23 مردادماه آغاز شده، اما ستاره ایرانی والیبال هنوز حتی یک امتیاز هم در ترکیب تیمش قرار نگرفته است. در این مسابقات ابتدا دو تیم هیوندای و ویکستورم در گروه A به مصاف هم رفتند که در این بازی که در 5 ست برگزار شد، ویکستورم در غیاب سعادت بازی را واگذار کرد.

در ادامه بازی های دو تیم سامسونگ و ویکستورم در گروه A به مصاف هم رفتند که ویکستورم در غیاب بازیکن ایرانی‌اش پیروز شد و با یک پله صعود در رده دوم ایستاد.

کوو کاپ کره جنوبی با حضور هشت تیم در دو گروه برگزار می شود که دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند. مسابقات به صورت تک بازی انجام می شود و هر تیم باید سه بازی انجام دهد تا دو تیم برتر هر گروه مشخص شود.

نکته عجیب درمورد شرایط بردیا سعادت این است که جایی در ترکیب ندارد و حتی به عنوان بازیکن ذخیره و برای یک امتیاز هم وارد زمین نمی شود. این در حالیست که بهروز عطایی از او برای حضور در قهرمانی آسیا (21 تا 28 شهریور- ژاپن) و قهرمانی جوانان جهان (اول تا 11 مهر- ایتالیا) دعوت کرده و اردوهای آماده سازی این تیم ها درحال برگزاری است.

به نظر می‌رسد فدراسیون باید نسبت آینده این بازیکن احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد و با دور کردن از فضای ایجنت‌ها، مشورت بهتری به او بدهد. ضمن اینکه در شرایط کنونی هم به نظر می‌رسد تیم کره ای به دنبال گرفتن تست فنی از سعادت بوده و به دنبال عقد قرارداد رسمی نبود.

نکات دیگری هم درخصوص حضور این بازیکن در لیگ کره جنوبی وجود دارد. در حال حاضر ITC برای بازیکنی صادر نمی شود و ضمن اینکه گویا در کوو کاپ هم اجازه حضور به بازیکنان خارجی داده نمی شود. به این ترتیب سعادت این روزها در کره جنوبی روزها را شب می کند و عملاً هیچ فعالیت حرفه ای ندارد. شاید بهتر باشد فدراسیون هرچه زودتر شرایط را برای بازگشت و حضور این بازیکن به تیم ملی فراهم کند.

در پایان بد نیست نگاهی به مبالغ قرارداد بازیکنان در لیگ نه چندان مطرح کره جنوبی بیندازیم. فدراسیون کره جنوبی که شرایط نه چندان راحتی برای استخدام بازیکن خارجی توسط تیم‌های لیگ این کشور وضع کرده، رقم قرارداد بازیکنان شاغل در وی-لیگ را منتشر کرده است.

هان سون سو (559 هزار یورو)، هوانگ تائک ایو (544 هزار یورو)، شین یونگ سوک (484 هزار یورو)، جونگ جی سئوک (432 هزار یورو) و پارک چول وو (410 هزار یورو)، پنج بازیکن پر درآمد وی-لیگ هستند. میانگین دستمزد در لیگ کره از 114 هزار یورو در فصل گذشته به 132 هزار و 700 یورو (حدوداً 3 میلیارد و 900 میلیون تومان) در فصل جاری افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول