اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 107 هزار و 961 نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 107 هزار و 961 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 622 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 107 هزار و 961 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۶۸۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۹۷ هزار و ۴۶۷ مورد بوده است که ۵۸۱ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۰۷هزار و ۹۶۱ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۶۰۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۱ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۹ هزار و ۸۲۱ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

فعالیت بدون وقفه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در ایام تعطیلات

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر ادامه فعالیت مراکز بهداشتی، آموزشی و درمانی، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تعطیلات اظهار کرد: مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ هم در این ایام آماده خدمت‌رسانی به شهروندان زنجانی هستند.

مصطفی محمدی افزود: همه مراکز بهداشتی، آموزشی و درمانی، مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹، مراکز اورژانس، کلینیک‌های ویژه، درمانگاه‌ها و تیم‌های مدیریتی، فنی و پشتیبانی، نظارتی در ایام تعطیلات مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

وی در رابطه با دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در استان زنجان، گفت: ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر در فضاهای بسته،‌ دسته‌روی و تجمعات و برگزاری مراسم یوم‌العباس، یوم الزینب و فاطمیون، ممنوعیت تعزیه‌خوانی در مناطق مختلف شهرهای استان‌ و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع شربت، چای، مواد غذایی و غیره از جمله دستورالعمل بهداشتی ایام محرم است.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کاهش شدید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گردش بالای ویروس کرونا در استان زنجان، تصریح کرد: برگزاری مراسم در فضاهای باز باید با رعایت فاصله‌ اجتماعی حداقل چهار مترمربع برای هر نفر و استفاده از ماسک، وسایل ضدعفونی‌کننده و رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود. 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌های هدف در ایام تعطیلات نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف که پیامک دریافت کرده‌اند، می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

محمدی در رابطه با واکسیناسیون اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: لیست چهارم اسامی اصحاب رسانه از طریق خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تزریق به مرکز واکسیناسیون تجمیعی هلال‌احمر زنجان ارسال شده و از بعد از ظهر امروز امکان تزریق لیست مذکور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول