اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حکمرانی مجازی| قانون گذاری چین برای مقابله با رقابت ناعادلانه در حوزه اینترنت

مقامات رگولاتوری چین امروز سه شنبه پیش نویس مجموعه قوانینی را منتشر کرده اند که رقابت ناعادلانه در بخش اینترنت را غیرقانونی خواهد کرد.

حکمرانی مجازی| قانون گذاری چین برای مقابله با رقابت ناعادلانه در حوزه اینترنت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس قوانین یادشده دسترسی شرکت های اینترنتی به داده های کاربران نیز محدود می شود. هدف از این اقدامات مقابله با انحصارطلبی شرکت های بزرگ فناوری اعلام شده است.

چین مدتی است عملکرد شرکت های بزرگ فناوری در این کشور را زیر ذره بین قرار داده و هدف از این اقدامات را جلوگیری از سوءاستفاده آنها از قدرت خود در بازار برای کنار زدن رقبای کوچک تر، مقابله با سوءاستفاده از اطلاعات کاربران و جلوگیری از نقض حقوق مشتریان عنوان کرده است.

پیش از این برخی شرکت های ناقض این قوانین در چین با جریمه های سنگین مالی مواجه شده اند که از جمله آنها می توان به علی بابا و تنسنت اشاره کرد. به دنبال انتشار این خبر ارزش سهام برخی شرکت های اینترنتی در بازار سهام هنگ کنگ سقوط کرد. این رقم در مورد پلتفرم پخش ویدئوی بیلی بیلی 5 درصد و در مورد تنسنت، علی بابا و شرکت سفارش اینترنتی غذای میتوان به ترتیب 3.5، 2.6 و 1.4 درصد بود.

بر طبق پیش نویس یادشده شرکت های اینترنتی نه تنها نمی توانند با دیگر شرکت ها رقابت ناعادلانه داشته باشند تا سهم آنها را از بازار کاهش دهند، بلکه همچنین حق استفاده از داده ها یا الگوریتم های مختلف برای سرقت ترافیک یا تحت تاثیر قرار دادن گزینه های انتخابی کاربران را ندارند. علاوه بر این انتشار اطلاعات گمراه کننده در مورد سایر شرکت ها برای زیر سوال بردن حسن شهرت آنها ممنوع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول