اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در سامان/همکاری سپاه در کنترل ورودی‌های شهرستان

فرمانده سپاه شهرستان سامان گفت: با تجهیز کردن یکی از سالن‌های ورزشی در شهر نقاهتگاه موقتی را آماده کرده‌ایم که در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در سامان/همکاری سپاه در کنترل ورودی‌های شهرستان

حسن بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان گفت: سپاه شهرستان سامان با تجهیز کردن یکی از سالن‌های ورزشی در شهر نقاهتگاه موقتی را آماده کرده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده سپاه شهرستان سامان با اشاره به اینکه این نقاهتگاه قابلیت قرارگیری ۳۰ تخت را دارد، افزود: با امکاناتی که سپاه و بسیج شهرستان در دست داشته ۱۵ تخت آماده شده و برای تجهیز کامل با شبکه بهداشت و درمان هماهنگ شده‌ است.

بهرامی خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این نقاهتگاه فراهم کردن مکان مورد نیاز برای جدا کردن بیماران کرونایی از خانواده و سپری‌کردن دوره نقاهت بیماران در این مکان است و در حال حاضر هیچ بیماری در این مکان نیست و غیر از این محل، مکان‌های دیگری نیز در سطح شهرستان پیش‌بینی شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه آمبولانس سپاه شهرستان را در اختیار شبکه بهداشت قرار دادیم، ادامه‌ داد: این آمبولانس برای تزریق واکسن به سالمندانی که توان مراجعه به مراکز واکسینه را ندارند مورد استفاده قرار گرفته و واکسیناسیون را درب منازل انجام می‌دهد.

بهرامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در ستاد مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است، گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ۶ مرکز واکسیناسیون در سطح شهرستان راه‌اندازی نموده که در این مراکز تعداد ۴ تیم نیروی بسیجی برای واکسیناسیون در این مراکز مستقر شده و ۴ تیم در تست‌گیری کمک نموده و ۱۵۰ نفر از نیروهای بسیجی نیز در گروه‌های مراقبت، نظارت و رصد بیماران کرونایی و خانواده بیماران و کمک‌های معیشتی فعالیت می‌کنند.

وی بیان‌کرد: شهرستان سامان در اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت بسیج جامعه پزشکی اقدامات خوبی داشته و در سطح استان رتبه برتر را دارد و تا ظهر دیروز  ۲۴درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واکسینه شده و گام‌های موثری برای کنترل بیماری برداشته شده‌است، همچنین بیش از ۸۰درصد افراد بالای شصت سال در سطح شهرستان واکسینه شده‌اند.

بهرامی در پایان افزود: نیروهای بسیجی از ظهر دیروز در ۶ نقطه از ورودی‌های این شهرستان مستقر شدند تا با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راه و پلیس راهور ترددهای غیرمجاز را کنترل کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول