اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابهام در دعوت عراق از رئیس جمهور سوریه برای اجلاس بغداد

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اخبار برخی رسانه‌ها درباره دعوت از رئیس جمهور سوریه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را رد کرد.

ابهام در دعوت عراق از رئیس جمهور سوریه برای اجلاس بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه دعوتنامه‌های رسمی به صورت رسمی و به اسم نخست‌وزیر عراق صادر می‌شود، هر گونه دعوت از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به اجلاس بغداد را رد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه آمده است: «برخی رسانه‌های خبری گزارش دادند که دولت عراق از دولت سوریه برای شرکت در نشست سران کشورهای همسایه که قرار است اواخر ماه جاری در بغداد برگزار شود، دعوت به عمل آورده است؛ دولت عراق هیچ ارتباطی با این دعوت ندارد کما اینکه دعوتنامه‌های رسمی به صورت رسمی و به اسم نخست‌وزیر عراق ارسال می‌شود».

در این بیانیه همچنین آمده است که «هیچ طرف دیگری حق دعوت به نام دولت عراق را ندارد».

پیشتر شبکه المیادین به نقل از برخی منابع گزارش داد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی روز یکشنبه (دیروز) در سفری به دمشق با بشار اسد دیدار کرده و دعوتنامه عراق برای شرکت در اجلاس سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را تقدیم وی کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول