اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

رئیسی با ترکیب کابینه پوست اندازی مدیریتی انجام داد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آیت‌الله رئیسی با معرفی کابینه به نوعی پوست‌اندازی مدیریتی انجام داد و شعار فراجناحی بودن را تحقق بخشید.

رئیسی با ترکیب کابینه پوست اندازی مدیریتی انجام داد

عابدین پاسندی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به معرفی وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس از سوی آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: کابینه پیشنهادی ترکیبی از با تجربه‌ها و جوان‌ترهاست که افراد متخصص و متعهدی هستند و بدنه جامعه هم از این ترکیب استقبال کردند البته شاید در یکی دو مورد جای بحث وجود داشته باشد آنهم به این دلیل که وزارتخانه‌های مربوطه، وزین و سنگین و کاملًا علمی، آموزشی هستند ولی در هر حال آیت‌الله رئیسی با معرفی این ترکیب به نوعی پوست‌اندازی مدیریتی انجام دادند و شعار فراجناحی بودن را تحقق بخشیدند.

وی با تشبیه مشکلات مهم و فعلی کشور به اژدهای هفت‌سر، از مشکل معیشت مردم و گرانی کالاهای اساسی، مشکل مسکن و اجاره‌نشینی، مشکل اشتغال جوانان، مشکل ازدواج، مشکل بورس و خساراتی که بر کف جامعه وارد کرد، مشکل کرونا و گرفتار شدن مردم و مشکل فساد و اختلاس و ارتشا و کم‌توجهی به مردم به‌عنوان مهمترین مشکلات روز کشور یاد کرد و گفت که این مشکلات هر کدام غول‌آسا بر سر سفره مردم، سلامتی مردم و بعضاً بر اعتقاد مردم یورش آورده است.

این کارشناس سیاسی با یادآوری شعارهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: شعارهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در قالب اخلاق‌مداری، عدالت‌محوری، قانون‌مداری و فسادستیزی و تلاش جهادی برای مردم بود که قطعا با تشکیل کابینه و انتخاب مدیران عملیاتی خواهد شد چراکه خود آقای رئیسی وامدار هیچ جریان و شخص خاصی نیست و تمام تلاشش این است که مدیران جامعه هم اینگونه انتخاب شوند.

پاسندی افزود: مدیران باید با عزّت و کرامت با مردم برخورد کنند چراکه ملّت ایران بهترین مردم دنیا و لایق بهترین‌ها هستند لذا مدیران باید بر مبنای عدالت گام بردارند تا حقوق مردم تضییع نشود و رانت‌خواری و فامیل‌بازی حذف و سرمایه کشور عادلانه توزیع شود و شایسته‌سالاری در جامعه نمود عینی پیدا کند و به قانون اهمیت داده شده و از قانون‌گریزی و قانون‌شکنی پرهیز شود. برای تسهیل در امور قشر آسیب‌پذیر می توان قانون را خم کرد ولی نباید بشکند و در جایی اگر قوانین دست‌وپاگیری وجود دارد، پیشنهاد اصلاح آن به مرجع قانونگذاری ارائه شود. مدیران باید فسادستیز باشند و از خودشان هم شروع کنند تا بارقه‌های امید در مردم احیاء گردد. مدیران باید تلاش وقفه‌ناپذیر و شبانه‌روزی داشته باشند و به همین جهت مدیران باید شخصاً چابک، کارآمد و باهوش باشند.

وی با تأکید بر لزوم کمک مجلس، قوه قضائیه، دانشگاه‌ها، نخبگان و نهادهای انقلابی به دولت سیزدهم برای تحقق شعارها و اهداف گفت: اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مستلزم همکاری همه نیروها از همه گرایشات منتسب به نظام و پای کار آمدن همه امکانات و توانمندی هاست.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروزه در ابتدای راه اندازی دولت اسلامی، مسیر بسیار دشواری پیش‌رو داریم و همه باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم اهدافی که انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم به‌عنوان شعارهای اصولی انتخاب کرده است، محقق شود. مجلس شورای اسلامی در تدوین قوانین مورد نیاز، قوه مجریه در جهت عملیاتی کردن قوانین، قوه قضائیه در کمک به دولت و دانشگاهیان هم در جهت ارائه طرح‌های نوین و مورد نیاز جامعه و هم در جهت آگاهی دادن به مردم همکاری کنند. لازم است تمامی اقشار تأثیرگذار جامعه توان رسیدن از تقابل به تعامل را داشته باشند.

پاسندی با بیان اینکه اگر همدلی بوجود آید و همه توان و ظرفیت‌های موجود پای کار باشند، در یک دوره شش ماهه می شود اوضاع اقتصادی را بهبود بخشید و مردم را به آینده امیدوار کرد، اظهار داشت: مدیران دولت سیزدهم باید انگیزه‌های اول انقلاب را با برنامه‌های نو و جدید آمیخته نمایند و توجهشان به تلاش جهادی و شبانه‌روزی باشد و از ارتباطات فسادآور، رانت‌خواری، مال‌اندوزی، مدیریت صامت و قائد و روزمرگی دوری کنند و در اکثر امور مربوط با مردم، مردم را دخالت دهند.

وی آینده پیش‌رو را آینده‌ای روشن توصیف کرد و با بیان اینکه جامعه ایران، جامعه ولایی و انقلابی است، افزود: عنایت ویژه امام زمان (عج) پشتیبان این کشور بوده و خون شهدا تضمین‌کننده این نهضت و انقلاب است و مقام معظم رهبری بهترین هادی و راهبر این نظام هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول