اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

آمار ناامیدکننده از تیمِ پپ؛ چرا گواردیولا باید «هری کین» را بخرد؟

نمایش ضعیف شب گذشته منچسترسیتی باعث شد تا بسیاری از لزوم خرید «هری کین» برای پپ گواردیولا صحبت کنند.

آمار ناامیدکننده از تیمِ پپ؛ چرا گواردیولا باید «هری کین» را بخرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته در هفته اول مسابقات لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر به شکست یک بر صفر مقابل حریف لندنی خود رضایت داد تا آغاز تلخی در این فصل از لیگ برتر داشته باشد.

منچسترسیتی در حالی مقابل تاتنهام باخت که حریفان اصلی‌اش در هفته اول به پیروزی‌های پرگل دست یافتند. از منچستریونایتد که مقابل لیدزیونایتد به برتری 5 بر یک رسید گرفته تا تیم‌های لیورپول و چلسی که هر کدام به برد 3 بر صفر دست یافتند.

شاگردان پپ در خط حمله ناامیدکننده ظاهر شدند و همین مسئله باعث شده تا لزوم خرید «هری کین» بیشتر در برنامه‌های فوتبالی مورد بررسی قرار گیرد. منچسترسیتی در 3 بازی اخیر خود یعنی تقابل با چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بازی مقابل لسترسیتی در سوپرجام انگلیس و بازی هفته اول مقابل تاتنهام هیچگاه دستش به دروازه حریف نرسید و نتوانست گلی در این مسابقات به ثمر رساند. آماری که از تیم پپ گواردیولا بعید است و نشان می‌دهد که این نابغه اسپانیایی در این فصل با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهد بود.

*چرا گواردیولا باید «هری کین» را بخرد؟

جاناتان اسمیت در گزارش خود برای سایت گل اشاره کرد که دوای درد پپ روی جایگاه‌های تاتنهام هاتسپر نشسته بود. بازیکنی که خودش دوست دارد برود ولی با مخالفت سران باشگاه تاتنهام مواجه شده است.

اسمیت نوشت که دوای درد گواردیولا خرید هری کین خواهد بود زیرا این بازیکن می‌تواند به مشکل گلزنی منچسترسیتی پایان دهد.

خبرنگار مشهور انگلیسی نوشت: اگر به 10 دقیقه اول بازی منچسترسیتی مقابل تاتنهام دقت کنید، متوجه می‌شوید که چقدر این تیم نیازمند یک مهاجم نوک است. هم گریلیش و هم ریاض محرز ارسال‌های خوبی در سمت چپ و راست داشتند ولی هیچ بازیکنی نبود که بتواند از آنها استفاده کند. فران تورس در نقش شماره 9 قرار بود بازی کند ولی مغلوب «داوینسون سانچز» و «اریک دایر» شد. اگر سیتی می‌خواهد که برای قهرمانی در این فصل لیگ جزیره امید داشته باشد باید تا قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی هری کین را به اتحاد آورد.


ستاره کره‌ای در غیاب هری کین توانست درخشان ظاهر شود و با گلی زیبا منچسترسیتی را شکست دهد

پپ گواردیولا در خصوص عدم گلزنی تیمش اظهار داشت: این بازیکنان همان بازیکنانی هستند که ما فصل گذشته گل‌های زیادی به ثمر رساندیم. چیزی که برای ما اهمیت دارد، سانتر آخر است که در آن ضعف داریم. ما بارها توانستیم به محوطه جریمه حریف برسیم ولی ضعف در ارسال ما را از گلزنی بازداشت. ما خوب هستیم، موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم و در بازی‌های بعدی نشان می‌دهیم که از لحاظ گلزنی مشکلی نخواهیم داشت.

پپ گواردیولا مقابل تیم‌هایی که بسته و متمرکز دفاع می‌کنند در سال‌های اخیر همیشه مشکل داشته و هنوز نتوانسته برای پیروزی مقابل آنها راه حلی پیدا کند. او فصل گذشته نیز مقابل تاتنهامِ مورینیو تن به شکست داد و در هر تقابل برابر توخل زانو زد. به نظر می‌رسد گواردیولا با رفتن آگوئرو نیز مشکل بزرگی در خط حمله خواهد داشت و دیگر مثل فصل گذشته نمی‌تواند با مهاجم کاذب بازی کند و باید برای پیروزی دل به یک مهاجم کلاسیک ببندد.

طبق گزارش‌های اخیر رسانه‌های انگلیسی، منچسترسیتی همچنان به دنبال هری کین است. دیل میل گزارش داد که سیتیزن‌ها 150 میلیون پوند برای او کنار گذاشته‌اند و در انتظار این هستند که «دنیل لیوی» موافقت کرده و آنها بتوانند کاپیتان تیم ملی انگلیس را به اتحاد آورند.

از طرف دیگر هری کین نیز دلش می‌خواهد از جمع تاتنهام جدا شود ولی هنوز نتوانسته سران باشگاه تاتنهام را راضی کند. برخی معتقدند که با حضور «نونو اسپریتو سانتو» و برد منچسترسیتی شاید کین متقاعد شود که می‌تواند امسال اولین جام خود را بدست آورد.

*بررسی گلزنان گواردیولا در فصل گذشته

همانطور که گفته شد، پپ گواردیولا در فصل قبل با توجه به مصدومیت آگوئرو ترکیبی جدید از منچسترسیتی را به نمایش گذاشت و نقشی متفاوت به «ایلکای گوندوغان» داد. بازیکنی که توانست با 17 گل به بهترین گلزن فصل سیتیزن‌ها لقب گیرد. فیل فودن (16)، گابریل ژسوس (14)،  ریاض محرز(14)، رحیم استرلینگ(14)، فران تورس (13) و کوین دی‌بروینه با 10 گل در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

به نظر جاناتان اسمیت، ترکیب دست پپ گواردیولا برای تیم‌های قدرتمند و مستحکم در خط دفاعی رو شده و با ترکیب فصل گذشته، منچسترسیتی نمی‌تواند با مهاجم کاذب پیش برود. مثل فصول گذشته که نقش آگوئرو در ترکیب زیاد بود، سیتیزن‌ها نیاز دارند که یک مهاجم کلاسیک به ترکیب خود اضافه کنند. هری کین در فصل گذشته زیر نظر مورینیو درخشان ظاهر شد و علاوه بر گلزنی نشان داد که چقدر در ساخت موقعیت‌ها تبهر دارد. باید دید آیا این بازیکن 28 ساله به منچسترسیتی می‌پیوندد یا باز هم با تاتنهام به درخشش خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول