اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظامیان آمریکایی در فرودگاه کابل تیراندازی کردند

به دنبال انتشار خبرها درباره حمله آمریکایی‌ها به مردم افغانستان در فرودگاه کابل، یک مقام واشنگتن ادعا کرد، نظامیان آمریکایی شلیک هوایی کرده‌اند.

نظامیان آمریکایی در فرودگاه کابل تیراندازی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال انتشار برخی خبرها درباره کشته شدن تعدادی از مردم افغانستان در تیراندازی نظامیان آمریکایی به آنها در فرودگاه کابل، یک مقام واشنگتن ادعا کرد، این نیروها «تیر هوایی» شلیک کرده‌اند.

برخی منابع خبری محلی در افغانستان گزارش دادند که نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل به سمت مردم تیراندازی کردند.

طبق این گزارش‌ها، برخی شاهدان عینی اعلام کردند که در این تیراندازی چند نفر از مردم افغانستان کشته شدند.

 

تصاویر و فیلم‌هایی که از فرودگاه فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» منتشر شده نشان می‌دهد که پس از تسلط طالبان بر کابل، تعداد زیادی از مردم برای خروج از افغانستان به این فرودگاه رفته‌اند.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که یکی از دلایل حمله مردم به فرودگاه کابل این شایعه است که هواپیما بدون روادید و پاسپورت شهروندان افغانستانی را به کانادا منتقل می‌کند.

به گزارش الجزیره، یک مقام آمریکایی درباره خبرهای منتشر شده در خصوص تیراندازی به مردم افغانستان در فرودگاه کابل اعلام کرد، نیروهای آمریکایی مجبور شدند برای دور کردن مردم از هواپیماهای نظامی به سمت آنها «تیر هوایی» شلیک کنند.

توضیحات این مقام آمریکایی که نام و هویت او توسط رسانه‌های منتشر نشده است، در شرایطی انجام شده که افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد فرار اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور بوده و برخی کشورها هم اعلام کردند که سفارت خود را در افغانستان تعطیل می‌کنند.

همزمان با این تحولات، آمریکا و ۶۳ کشور دیگر با انتشار یک بیانیه مشترک از «صاحبان قدرت» در افغانستان خواستند که «خروج امن و منظم» اتباع خارجی و شهروندان افغانستانی خواهان خروج از کشورشان را تامین کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول