اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری مسلحانه و بامداد خونین کرانه باختری؛ شهادت چهار فلسطینی در جنین

در درگیری مسلحانه بامداد امروز میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در جنین چهار فلسطینی به شهادت رسیدند و تل‌‌آویو پیکر دو شهید را تحویل نداده است.

درگیری مسلحانه و بامداد خونین کرانه باختری؛ شهادت چهار فلسطینی در جنین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز (دوشنبه) از شهادت دو فلسطینی در جنین در کرانه باختری خبر داد. لحظاتی بعد ارتش رژیم صهیونیستی از عدم تحویل پیکر دو شهید فلسطینی دیگر خبر داد تا تعداد شهدای جنین به چهار نفر برسد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، دو شهیدی که وزارت بهداشت فلسطین نام آنها را اعلام کرده «صالح محمد العمار» (۱۹ ساله) و «رائد ابویوسف» (۲۱ ساله) هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره این اتفاق ادعا کرده، تعدادی از نظامیان صهیونیست برای بازداشت یک فلسطینی به مرکز اردوگاه جنین می‌روند که با تیراندازی گسترده فلسطینی‌های مسلح از فاصله نزدیک روبه‌رو می‌شوند و به این تیراندازی پاسخ می‌دهند.

 

منابع محلی اعلام کردند، هنگام درگیری‌های مسلحانه میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی، صدای انفجارهای بزرگ و تیراندازی متقابل شنیده می‎شد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که ارتش این رژیم برای عملیات نظامی در جنین به دلیل افزایش درگیری‌های مسلحانه در این منطقه آماده می‌شود.

اعتصاب عمومی

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، در پی شهادت این چهار فلسطینی در جنین اعلام اعتصاب عمومی شده و دعوت‌هایی به اعتصاب عمومی در سرتاسر کرانه باختری نیز شده است.

واکنش جهاد اسلامی

جهاد اسلامی فلسطین شهادت این چهار فلسطینی را تسلیت گفت و آن را نشانه اصرار «انقلابی‌های جنین» و کرانه باختری بر مقاومت علیه رژیم اشغالگر دانست.

این جنبش فلسطینی افزود، دشمن صهیونیستی مسؤول جنایات رو به افزایش علیه ملت فلسطین و مقدسات آن است.

جهاد اسلامی در ادامه خواستار اعلام خشم در کرانه باختری، ایستادن در صفی واحد علیه دشمن صهیونیستی و بستن در مذاکرات سازش و نیز اعتصاب عمومی در کرانه باختری شد.

واکنش حماس

«حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز ضمن تسلیت گفت، این خون‌های پاک تضمین ادامه نبرد آزادسازی تا رفتن کامل رژیم اشغالگر از سرزمین فلسطین است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، وی خواستار اعتصاب عمومی و نیز شرکت گسترده در تشییع این شهدا شد و افزود، این اقدامات قهرمانانه جوانان انقلابی کرانه باختری جز با اخراج اشغالگر و ریشه‌کن کردن شهرک‌سازی متوقف نخواهد شد.

«عبداللطیف القانوع» دیگر سخنگوی حماس نیز گفت، آنچه امروز در جنین رخ داد دلیل بر آن است که مقاومت ملت فلسطین علیه اشغالگر صهیونیستی رو به افزایش است و اراده این ملت در مقابل گردنکشی اشغالگر و جنایات آن سست نخواهد شد.

وی افزود، شهادت این چهار نفر و نیز درگیری‌های کنونی در «بیتا»، توقف کلیه هماهنگی‌های امنیتی میان رام‌الله و رژیم صهیونیستی و باز گذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری را می‌طلبد تا پاسخ این رژیم داده شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول