اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

راه‌اندازی ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی در خراسان‌جنوبی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح «اطعام و احسان حسینی» ۷۲ آشپزخانه به یاد ۷۲ تن از شهدای کربلا در استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی در خراسان‌جنوبی

احمد رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: رزمایش ملی ایران همدل شامل ۲ طرح «اطعام و احسان حسینی» با تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان با تمرکز بر روی خدمت‌رسانی بیشتر به محرومان با توجه به شرایط کنونی جامعه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری این رزمایش، افزود: زمان برگزاری این رزمایش از ابتدای ماه محرم از  نوزدهم مردادماه تا پانزدهم مهرماه سال جاری مصادف با پایان ماه صفر است.

اطعام نیازمندان در شب‌های تاسوعا و عاشورا

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از راه‌اندازی و افتتاح  ۷۲ آشپزخانه به یاد ۷۲ تن از شهدای کربلا در راستای برگزاری این رزمایش خبر داد و گفت: از محل برگزاری این طرح‌ها در شب تاسوعا به نام قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و در شب عاشور به نام سیدالشهدا اطعام نیازمندان انجام می‌گیرد.

رفیعی با بیان اینکه طبخ و توزیع ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع ۲۴ هزار سبد غذایی از محل اجرای این ۲ طرح پیش‌بینی شده، یادآور شد: همچنین با اجرای این رزمایش پیش‌بینی می‌شود ۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط امداد و مراکز نیکوکاری جذب شود.

کمک ۸ میلیاردی در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل اجرای این رزمایش مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده ۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان بوده است، اضافه کرد: از این میزان ۲ میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان سهم امداد و ۶ میلیارد و ۸۹ میلیون تومان سهم مراکز نیکوکاری بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در سال گذشته مجموع غذای طبخ و توزیع شده ۳۶ هزار و ۵۷۴ پرس به ارزش ۴ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان و مجموع سبد غذایی توزیع شده ۱۷ هزار و ۸۰۱ سبد غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان بوده است.

نحوه مشارکت در طرح «اطعام حسینی»

رفیعی به روش‌های نوین پرداخت کمک‌ها اشاره داشت و خاطرنشان کرد: واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۰۲ صندوق امداد ولایت شعبه بیرجند( وجوهات امانی)، واریز به شماره حساب ۸۸۰۳۲۰۴۰۰ صندوق امداد ولایت شعبه بیرجند( وجوهات امانی)، واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی دادگستری بیرجند، واریز به شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ بانک ملی دادگستری بیرجند از روش‌های مشارکت در این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شماره‌گیری سرشماره تلفن همراه #۱*۸۸۷۷*، سامانه نیکوکاری با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷، اپلیکیشن‌های سنا، بام، ایوا، بله و سکه، دستگاه‌های ATM (خودپرداز)، مراجعه به سایت امداد www.emdad.ir، مراجعه حضوری به ادارات ۲۱ گانه این نهاد و مراجعه حضوری به بیش از ۱۰۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان از دیگر روش‌های مشارکت است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول