اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو: تحولات افغانستان را دائم ارزیابی می‌کنیم

یک مقام ناتو با اشاره بر رصد تحولات جاری در افغانستان گفت که این ائتلاف دفتر دیپلماتیک خود را در شهر«کابل» حفظ کرده است.

ناتو: تحولات افغانستان را دائم ارزیابی می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ناتو گفت که این ائتلاف دفتر دیپلماتیک خود را در  شهر «کابل» پایتخت افغانستان حفظ کرده و به فعال نگه داشتن فرودگاه شهر کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، یک مقام ناتو هنگام ورود نیروهای طالبان به شهر «کابل» پایتخت افغانستان گفت: «ناتو به طور مداوم تحولات در افغانستان را ارزیابی می‌کند.»

این مقام ناتو به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ناتو قصد دارد یک نشست اضطراری برای بحث در مورد وضعیت افغانستان برگزار کند، پاسخ نداد.

پس از تقریباً دو دهه، ناتو تابستان سال جاری عملیات نظامی خود را در افغانستان به پایان رساند و بیشتر نیروهای خود را از این کشور خارج کرد. این ائتلاف هنوز نمایندگی دیپلماتیک خود را در کابل اداره می‌کند.ناتو که مقر آن در شهر  «بروکسل» است، همچنین به عنوان مکانی برای هماهنگی اقدامات در افغانستان مانند تخلیه شهروندان که روز جمعه توسط سفرای ناتو مورد بحث قرار گرفت ، عمل می‌کند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس از اعضای ناتو روز یکشنبه از رویکرد آمریکا درخصوص خروج نیروهای نظامی از افغانستان به‌شدت انتقاد کرد.

والاس  گفت، هنگامی که آمریکایقصد خروج از افغانستان را اعلام کرد، جانشینی برای خود در این کشور مشخص نکرد و نیروهای انگلیسی نیز به‌تنهایی قادر به مدیریت اوضاع نبود.

والاس توضیح داد: «یک نیروی یک‌سویه می‌توانست سریعاً به عنوان یک نیروی اشغالگر تلقی شود و فارغ از اینکه کشور اعزام کننده این نیروها چقدر قدرتمند باشد، تاریخ به ما نشان داده است که در افغانستان چه به سرشان خواهد آمد.»

نیروهای طالبان عصر یکشنبه به وقت تهران وارد کابل شدند و انتظار می‌رود ظرف چند روز قدرت را به دست بگیرند. طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به فرار رئیس‌جمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیروهای امنیتی این کشور، به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند. 

براساس بیانیه طالبان، در حال حاضر گزارشاتی مبنی بر تخلیه حوزه های انتخابیه در کابل، پلیس، وزارتخانه ها و نیروهای امنیتی و فرار مقامات دولتی مطرح شده است.

طالبان تاکید کرد: «به دلیل اینکه سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود استفاده نکنند به  نیروهای خود دستور داد تا وارد مناطق کابل شوند.»

پیش از این اعلام شد که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان خاک این کشور را ترک کرده و به تاجیکستان رفته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول