اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انسداد ۶ مدخل ورودی مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: ۶ مدخل ورودی استان مازندران از ساعت ۱۲ امروز ۲۴ مرداد برای پلاک‌های غیربومی بسته شد.

انسداد ۶ مدخل ورودی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نصرالله بیگلری امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: ممنوعیت ترافیکی بین استانی از روز یک‌شنبه ۲۴ مرداد ماه آغاز شده و به مدت ۱۵ روز در سراسر کشور تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۶ مدخل ورودی استان مازندران از ساعت ۱۲ امروز ۲۴ مرداد ماه برای پلاک‌های غیربومی بسته است، افزود: توصیه ما به مردم این است ورود به استان مازندران نداشته باشند و مدخل‌های ورودی استان با نیوجرسی بسته شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران اضافه کرد:  افرادی که مشکل، بیماری و ماموریت خاصی باشند حتما برای تردد باید دارای مجوز باشند و به رویت همکاران برسد.

این مسؤول با اعلام اینکه خروج از استان مازندران به سمت تهران، گیلان و گلستان با پلا‌ک‌‌های غیربومی ممنوع است، اظهار کرد:  درصورت ورود یک میلیون‌تومان اعمال قانون و هم برگشت داده می‌شود.

بیگلری در ارتباط ورود شهر به شهر استان، اظهار کرد: در کنار اعمال قانون ورود به شهرهای قرمز و نارنجی نیز بحث اعمال محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد روز بعد کماکان به قوت خود باقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه  استان مازندران یکی از استان‌های پرترافیک و پرتردد کشور است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه جمعیت ثابت و شناور استان در ایام تعطیل حتی به ۱۰ میلیون نفر هم می‌رسد براساس بررسی‌های انجام شده ۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت عابران پیاده هستند که لازم است از گذرگاه‌ها،پل عابران پیاده و روگذرها تردد کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه ۲۵ درصد تصادفات منجر به فوت را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: در این زمینه بحث اهدای کلاه ایمنی به‌صورت رایگان در شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۷۰۰ کلاه ایمنی دراختیار راکبان موتورسیکلت قرار گرفت و استفاده از کلاه ایمنی در کاهش شدت تصادفات اثرگذار است.

بیگلری اظهار کرد: در ۴۲ درصد تصادفات درون شهری و همچنین ۵۷ درصد تصادفات برون شهری، راننده و سرنشین در محل فوت می‌کنند که نشان‌دهنده سرعت بالای وسایل نقلیه است و اگر رانندگان با سرعت مجاز در شهرها تردد کنند به‌طور حتم در کاهش فوتی‌های تصادفات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: موضوع دیگر خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است حتما رانندگان با استراحت کافی و توقف بعد از دو ساعت رانندگی کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول