اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جزئیات نشست کمیسیون اصل 90 با وزیر پیشنهادی دادگستری

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: از آنجایی که اجرای عدالت یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مورد انتظار مردم از دولت سیزدهم است، در نشست با وزیر پیشنهادی دادگستری بر ارتقاء کارآمدی دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف عالیه تاکید شد.

جزئیات نشست کمیسیون اصل 90 با وزیر پیشنهادی دادگستری

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست نوبت اول عصر امروز (یکشنبه ۲۴ مردادماه) کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ میزبان امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری بود، از آنجایی که وزارت دادگستری طبق اصل ۱۶۰ قانون اساسی مسئولیت کلیه مسائل مربوط به روابط قوه قضاییه با قوه مجریه و مقننه را بر عهده دارد و رئیس جمهور از میان کسانی که رئیس قوه قضاییه پیشنهاد می‌دهد، وزیر را انتخاب می کند، همچنین از سویی کمیسیون اصل 90 وظیفه رسیدگی به شکایت‌ها و نظارت و تنظیم کار هر سه قوه را بر عهده دارد، ارتباط کمیسیون با وزیر دادگستری می‌تواند همکاری بین قوا را پیش ببرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که اجرای عدالت یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مورد انتظار مردم از دولت سیزدهم است، در نشست با وزیر پیشنهادی دادگستری بر ارتقاء کارآمدی دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف عالیه تاکید شد، با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته با تغییر قوانین و اتفاقاتی که رخ داده است دامنه اختیارات وزارت دادگستری کاهش یافته از این‌رو می‌توان قابلیت‌ها و توانمندی‌های این وزارتخانه را در حوزه‌های متعدد و متنوع احصا کرد تا زمینه کارآمدی وزارت دادگستری فراهم شود.

وی افزود: یکی از وظایف وزارت دادگستری تعیین اختیارات و وظایف سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یکی از ابزارهای حاکمیت برای نظارت بر بازار، مقابله با کم‌فروشی و گران‌فروشی است، از آنجایی که این موارد از جمله معضلات در بازار بوده، کارآمدسازی سازمان تعزیرات می‌تواند نقش موثری در ایجاد رضایت‌مندی مردم ایفا کند که لازم است وزیر پیشنهادی در این خصوص اقدامات موثری انجام داده و نسبت به آن تحرک و تمرکز بیشتری صورت گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون پیشنهاداتی برای کارآمدسازی سازمان تعزیرات حکومتی ارائه کردند، گفت: نمایندگان بیان کردند که لازمه کارآمدسازی مردمی‌سازی نظارت و استفاده از نهادهای مردمیاست که مورد استقبال وزیر پیشنهادی نیز قرار گرفت.

خضریان در ادامه به نشست کمیسیون اصل ۹۰ با بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که یکی از مسائل اصلی جامعه سلامت و بهداشت است و با توجه به اهداف دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد عدالت و تحول در نظام سلامت بوده، برای تحقق برنامه‌های راهبردی لازم است که کارشناسان و متخصصین دانشگاهی با نظارت مجلس و ایجاد ظرفیت در دولت نسبت به تحقق این هدف گام بردارند.

وی تاکید کرد: تامین واکسن برای واکسیناسیون با بهره‌مندی از خط تولید داخلی و تهیه واکسن از مراکز معتبر و تایید شده، مورد تاکید اعضای کمیسیون قرار گرفت که وزیر پیشنهادی از آن استقبال کرد همچنین تاکید شد از همه منابع کشور برای تهیه واکسن استفاده شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برای اجرای عدالت نظام سلامت با توجه به برنامه پیشنهادی، لازم است نسبت به تهیه کارت درمان محرومین، ارائه خدمات سلامت رایگان برای قشر مستضعف، کمک به بیماران خاص و کمک به درمان بیماران اورژانسی اقدام شود، فعال کردن خانه‌های بهداشت برای کاهش هزینه درمان از مواردی بود که به آن تاکید شد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که مورد مطالبه کمیسیون در حوزه بهداشت اجرای عدالت آموزشی برای محرومیت‌زدایی توزیع خدمات آموزشی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی منطقه‌ای در کشور است. تقویت سرمایه اجتماعی و توانمندسازی نیروی انسان از چشم‌اندازهای وزارت بهداشت و درمان است که در حال حاضر در مناطق محروم در این حوزه‌ها ضعف داریم؛ در مجموع تاکید کمیسیون بر دسترسی عادلانه همه از خدمات بهداشتی درمانی است که وزیر پیشنهادی نیز بر آن تاکید داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول