اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انعکاس 3 واقعیت در مقاومت 100 روزه «بیتا» به روایت اسماعیل هنیه

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشریح سه واقعیت در مقاومت صد روزه مردم «بیتا» در کرانه باختری، خواستار تشدید مقابله مردمی با رژیم اشغالگر شد.

انعکاس 3 واقعیت در مقاومت 100 روزه «بیتا» به روایت اسماعیل هنیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به مناسبت ۱۰۰ روزه شدن مقاومت فلسطینی‌ها در «بیتا» پیامی صادر کرد.

از زمان آغاز ساخت و ساز شهرک‌نشینان صهیونیست در شهرک «آویتار» در اراضی «جبل صبیح» در بیتا (واقع در جنوب نابلس) اهالی بیتا اقدامات اعتراضی خود برای ریشه‌کن کردن این شهرک صهیونیستی را آغاز کردند. این اعتراضات وارد صدمین روز خود شده و تاکنون هفت فلسطینی در اعتراض‌های مذکور شهید و بیش از ۷۰۰ نفر زخمی شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی حماس، هنیه ضمن درود به اهالی بیتا و افتخار به آنها گفت، این مقاومت صد روزه منعکس کننده سه واقعیت است:

اول؛ قدرت ملت فلسطین بر گرفتن حق خود با مقاومت مردمی، توسعه آن و نیز ابتکار در ابزارهای مقاومت.

دوم؛ وحدت و اتحاد میدانی

سوم؛ بیتا به نمادی از پایبندی مردم ما به سرزمین مادری، رد پروژه‌ها در راستای حل و فصل سیاسی (سازش)، شناسایی اشغالگر یا تسلیم در برابر پروژه‌هایی تبدیل شده که نابودی مسأله فلسطین را دنبال می‌کنند.

 هنیه در ادامه افزود، اتفاقات بیتا نشان می‌دهد شمشیر قدسی که غزه آن را بیرون کشید، غلاف نخواهد شد (در اشاره به عملیات سیف القدس)، مقابله با اشغالگران ادامه دارد و جز با تحقق آزادی و بازگشت به سرزمین متوقف نخواهد شد.

 رهبر حماس سپس از اهالی کرانه باختری خواست در اطراف اهالی بیتا و هر مکان درگیری دیگری جمع شوند تا تمام محورهای شهرک‌سازی در کرانه باختری به کانون مقابله و «خشم شبانه» تبدیل شوند و مقاومت مردمی افزایش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول