اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

صادرات۳۰۰ میلیون دلار کالا از مرز باشماق مریوان/ رشد 37 درصدی صادرات از کردستان

مدیرکل گمرک باشماق مریوان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 300 میلیون دلار صادرات از مرز باشماق انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه 37 درصد رشد داشته است.

صادرات۳۰۰ میلیون دلار کالا از مرز باشماق مریوان/ رشد 37 درصدی صادرات از کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید حق‌پناه ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کروستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 300 میلیون دلار صادرات از مرز باشماق انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابقه 37 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ترانزیت خارجی از این مرز در مدت زمان یاد شده نیز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که از لحاظ ارزشی ۲۲۷ درصد و وزنی ۱۹۸ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی عنوان کرد: امسال ۴۴ فقره پرونده قاچاق مشتقات نفتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال برای ۶۶ متهم تشکیل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح ساماندهی و توسعه مرز باشماق در حال انجام است و اکنون ۱۰ درصد پیشرفت دارد و امیدوارم با همکاری دستگاه‌ها این طرح سرعت گیرد‌.

محمدراشد مدرس‌گرجی با بیان اینکه در محوطه ترانشیپمنت کار توسعه مرز باشماق در حال انجام است، اضافه کرد: در همین محوطه با مشکل معارض مواجه شده‌ایم و همین باعث کندی عملیات ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم که پلیس گمرک به سامانه تردد در مرز دسترسی یابد، افزود: دستگاه‌هایی که نیاز به ساختمان اداری در گمرک در طرح توسعه دارند، می‌توانند به راهداری اعلام کنند تا زمین در اختیارشان قرار دهیم.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول