اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تمام بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی به بیماران کرونایی اختصاص یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: به علت کثرت درگیری با کرونا، از امروز در تمام بیمارستان‌های استان بیماران الکتیو بستری نخواهند شد و به جز تخت‌های جدید، بیمارستان مطهری و بیمارستان زنان دکتر مهزاد با اختصاص یک بخش به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد.

تمام بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی به بیماران کرونایی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از خبرگزاری فارس، جواد آقازاده اظهار داشت: طبق آمار 22 مرداد، تعداد بیماران بستری استان یک هزار و 545 نفر است.

وی با مقایسه تعداد یک هزار و 380 بیمار در پیک موج چهارم با آمار بیماران موج پنجم قبل از رسیدن به نقطه پیک، خاطرنشان کرد:  سیر بیماری در استان صعودی هست.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: از یک هزار و 545 بیمار، 792 مورد تشخیص قطعی و 753 مورد احتمال ابتلا به ویروس دلتا داده شده است و تعداد بیماران بستری در بخش ICUبرابر با  268 نفر است که 39 نفر از آنها با وضع وخیم به  ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده تصریح کرد: شهرستان ارومیه کانون ویروس دلتا هست و طبق آمار، افراد بستری بعد از ارومیه به ترتیب در خوی و میاندوآب بیشترین تعداد را دارند.

وی همچنین تاکید کرد: شهرستان ارومیه کانون ویروس دلتا هست و طبق آمار افراد بستری بعد از ارومیه به ترتیب خوی و میاندوآب بیشترین تعداد را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: به علت کثرت درگیری با کرونا، از امروز در تمام بیمارستان‌ها بیماران الکتیو بستری نخواهند شد.

آقازاده افزود: به جز تخت‌های جدید، بیمارستان مطهری و بیمارستان زنان دکتر مهزاد در قالب یک بخش به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: هر روز 24هزار دز واکسن تزریق می‌شود که امروز مرکز تجمیعی توسط ارتش ایجاد شد و تزریق 30 هزار دوز در روز به شرط تامین واکسن مقدور خواهد بود و در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا رئیس جمهور قول تامین واکسن از طریق واردات و واکسن ملی را داد.

آقازاده به محدودیت تردد و تعطیلی کشور اشاره کرد و افزود: امیدوارم با این تصمیمات روند صعودی بیماری کاهش یافته و توان سیستم بهداشتی افزایش یابد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول