اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بلاتکلیفی 5 هزار ملک ناایمن در پایتخت/ برداشت آب از 300 چاه غیرمجاز توسط شهرداری

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 5 هزار ملک ناایمن در تهران بلاتکلیف است گفت: شهرداری باید با هم‌افزایی با دادستانی موضوع ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن را مورد توجه قرار دهد.

بلاتکلیفی 5 هزار ملک ناایمن در پایتخت/ برداشت آب از 300 چاه غیرمجاز توسط شهرداری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،  زهرا شمس‌احسان در صحن امروز شورای شهر پس از ارائه گزارش مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار داشت:‌بعد از حادثه پلاسکو در بهمن 95 هوشیاری در مدیریت آتش‌نشانی برقرار شد و به موضوع ارتقا و توسعه تجهیزات مربوطه پرداخته شد همچنین در شورای چهارم ساز و کاری فراهم شد که عوارض ایمنی صرف خرید تجهیزات آتش‌نشانی شود که این موضوع در مهار آتش‌سوزی پالایشگاه تهران بسیار حائز اهمیت بود.

وی گفت: بر اساس بررسی‌هایی که سال 98 انجام گرفته 33 هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد که 6 هزار مورد آنها کم‌خطر و بیش از 23 هزار و 500 مورد دارای شرایط میان‌خطر است و بقیه بسیار خطرناک ولی با این وجود کمتر از 300 مورد ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن انجام گرفته است. 

 شمس‌احسان گفت: قسمت عمده این ناکارآمدی به دلیل عدم اختیار پرسنل آتش‌نشانی شهرداری به عنوان ضابط قضایی است و برای حل این مشکل قانونی باید اقدام شود و شورای شهر باید این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تا شاهد تکرار فاجعه مشابه سینااطهر نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همکاری شهرداری تهران و دادستانی در مورد ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن کاهش یافته است گفت:‌5 هزار مورد اخطار برای ساختمان‌های ناایمن داده شد که بلاتکلیف است و شهرداری باید با هم‌افزایی با دادستانی این قضیه را مورد توجه قرار دهد.

وی درباره ساماندهی دستفروشان گفت: به علت شرایط اقتصادی برخی دست به فعالیت‌های غیررسمی اقتصادی زده‌اند که ساماندهی آنها حائز اهمیت است. 

وی بیان داشت: عدم ساماندهی دستفروشان انجام نگرفته در حالی که دو مصوبه در سال‌های گذشته شورا تصویب کرده و بی‌توجهی به این قضیه سبب شده گاهی تنش بین پرسنل معبربان و شهرداری و دستفروشان ایجاد شود. 

این عضو شورای شهر تهران در ادامه به کمبود منابع آبی اشاره کرد و گفت:‌ سالانه 200 میلیون مترمکعب شهرداری آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند که عمده این آب از منابع آب زیرزمینی است. 

وی گفت:‌سالانه جنوب‌غربی تهران 5 تا 30 سانتی‌متر فرونشست دارد که برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی یکی از دلایل آن است همچنین بر اساس برخی از بررسی‌ها مشخص شده شهرداری از 300 چاه به صورت غیرمجاز آب برداشت کرده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول