اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انتزاع بخش مسکن از راه مغایر سیاست‌های کلی نظام اداری و برنامه ششم است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح انتزاع بخش مسکن از راه و تشکیل یک وزارتخانه جدید، مخالف سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر چابک‌سازی ساختار اداری و نیز ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه است.

انتزاع بخش مسکن از راه مغایر سیاست‌های کلی نظام اداری و برنامه ششم است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در مخالفت با کلیات طرح انتزاع بخش مسکن از راه و تشکیل وزارتخانه جدید با بیان اینکه این طرح با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد، اظهار داشت: به دلیل بار مالی که این طرح به دنبال دارد و با وضعیت فعلی بودجه‌ای کشور، قطعا شورای نگهبان این طرح را رد خواهد کرد.

وی افزود: این طرح همچنین مخالف سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر چابک‌سازی ساختار اداری و نیز ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز مشکل کشور فقدان مدیران جهادی و کارآمد است که البته امیدواریم آیت‌الله رئیسی در این زمینه اقدامی بکند؛ اما واقعیت این است که هر زمان در کار کم می‌آوریم، فورا ساختار را تغییر می‌دهیم. در حالی که اگر یک مدیر جهادی بالای سر کار باشد، با یک وزارتخانه مانند راه و شهرسازی نیز می‌تواند اهداف بخش مسکن را دنبال کند.

نقدعلی با اشاره به نامه رسمی رئیس جمهور و درخواست وی برای به تعویق افتادن بررسی این طرح در مجلس به دلیل قرار داشتن دولت در ابتدای کار گفت: چرا در ابتدای کار دولت و با وجود نامه رسمی آن، طرحی را مصوب می‌کنیم که دولت در اجرای آن بماند؟!

وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح تصویب بشود و در شورای نگهبان نیز تایید شود که البته تایید هم نخواهد شد، اما چند سال طول خواهد کشید که معاونت‌‌ها و ساختمان‌های ستادی این وزارتخانه‌ها مستقر شود؛ در این شرایط مردم به ما چه خواهند گفت؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: اجازه بدهید دولت جدید اگر تصمیمی در این خصوص دارد با لایحه و بر اساس کار کارشناسی ارائه دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول