اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز: خروج دیپلمات‌های سفارت آمریکا از افغانستان شروع شد

دو مقام آمریکایی به «رویترز» خبر دادند، واشنگتن خروج دیپلمات‌های سفارت آمریکا در پایتخت افغانستان را آغاز کرده است.

رویترز: خروج دیپلمات‌های سفارت آمریکا از افغانستان شروع شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با انتشار خبرها درباره اعزام نظامیان آمریکایی به پایتخت افغانستان برای تخلیه اتباع این کشور، دو مقام واشنگتن از آغاز خروج دیپلمات‌های سفارت این کشور از کابل خبر دادند.

در حالی که رسانه‌ها از ادامه تسلط طالبان بر تعداد بیشتری از شهرهای افغانستان خبر می‌دهند، یک رسانه غربی از آغاز خروج دیپلمات‌های سفارت آمریکا از کابل پایتخت افغانستان خبر داد.

رویترز گزارش داد، دو مقام ایالات متحده به این خبرگزاری گفتند که ایالات متحده تخلیه و خارج کردن دیپلمات‌های سفارت خودش در کابل را آغاز کرده است.

یک مقام آمریکایی که نخوات نامش فاش شود، به رویترز گفت: «ما تعداد کمی از افراد (آمریکایی‌های حاضر در افغانستان) داریم که همین حالا که با شما صحبت می‌کنم، اکثریت کارکنان (سفارت) آماده خارج شدن هستند...سفارت به کار خود ادامه می دهد».

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت: «انتظار می‌رفت که خروج اغلب دیپلمات‌ها از روز یکشنبه (امروز) آغاز شود چرا که شورشیان طالبان به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند و پیشروی‌ها این گروه اسلام‌گرا را ظرف چند روز به درهای کابل خواهد رساند».

این در حالی است که پیشتر یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود که با نزدیک شدن طالبان به کابل، آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلی کامل سفارت خود است.

نشریه «پالتیکو» در گزارشی نوشته بود: حملات گسترده طالبان باعث به زانو در آمدن دولت افغانستان شده است و پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای خروج کامل هیئت آمریکایی از کابل است.

دو منبع آمریکایی هم به این رسانه گفته‌اند که فرماندهی مرکزی آمریکا (تروریست‌های سنتکام) معتقد است که تخلیه کامل سفارت واشنگتن در کابل اجتناب ناپذیر است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول