اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

یادداشت| بیایید منصف باشیم

باید حساب بچه هیئتی‌هایی که حفظ سلامت مردم دغدغه‌شان بوده و هست و تمام تلاش خود را می‌کنند که مبادا با کوچکترین بی‌احتیاطی یک نفر در مجلس عزای اباعبدالله(ع) آلوده کرونا شود با افراد بی‌توجه نسبت به سلامت مردم جدا شود.

یادداشت| بیایید منصف باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در پی موج‌سواری رسانه‌های معاند پس از اقدامات نامتعارف کسانی که با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) حضور یافتند و باعث متهم شدن همه هیئات دغدغه‌مند شدند محمد حیدری مسئول هیات رهروان شهدای شهرکرد یادداشتی در این خصوص نوشته که متن آن بدین شرح است؛

به گفته علما و بزرگان دین مبین اسلام رمز بقای تشیع برگزاری مجالس عزاداری و اهتمام به آن به خصوص در ایام عزاداری حضرت سید‌الشهدا(ع) است به طوری که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده به دخترش حضرت زهرا(س) فرموده‌اند: «فاطمه جان! روز قیامت هر چشمى گریان است، مگر چشمى که در مصیبت و عزاى حسین گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمت‌هاى بهشتى مژده داده مى‌شود».

اما در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت و جان مردم می‌باشد که این مهم بارها در کلام رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است و خستگی کادر درمان و مشکلاتی که به واسطه این بیماری گریبان‌گیر اقشار مختلف شده باید مورد توجه برگزارکنندگان مراسمات و هیئات مذهبی قرار گیرد.

برای اینکه مردم بتوانند از برکات بسیار زیاد حضور در مجالس اهل بیت(ع) بهره‌مند شوند و در عین حال سلامت آنان تهدید نشود کادر درمان دستورالعمل‌هایی برای برگزاری مراسمات ارائه دادند.

در سال گذشته عملکرد هیئات مذهبی در برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رضایت‌بخش بود و به جز در مواردی که برخورد جدی با برگزارکنندگان آن صورت گرفت بچه هیئتی‌ها ثابت کردند که در فرمان‌پذیری از ولی امر خود و حفظ سلامت هموطنان پیش‌قدم هستند. اقدامات جهادی هیئات مذهبی در اوایل شیوع ویروس کرونا در حوزه ضدعفونی معابر و دوخت ماسک گواه این ادعاست.

 برخی باعث شدند چهره ناخوشایندی از مذهبی‌ها به نمایش گذاشته شود

اما هستند در این بین افرادی که با این موضوع عقلانی برخورد نکردند و با توجیهات غیرمنطقی و برگزاری مراسم بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون توجه به خطری که سلامت و جان افراد را تهدید می‌کند چهره ناخوشایندی از مذهبی‌ها به نمایش گذاشتند تا جایی که به دنبال لغو مراسم توسط یکی از مداحان معروف کشور، او مورد حمله و توهین‌های بسیاری قرار گرفت.

به تازگی تصاویری از برگزاری مراسم در چند شهر کشور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های معاند داشت، تصاویری که نمایانگر بی‌اعتنایی به توصیه‌های مسؤولان بهداشت و درمان بود و خواسته یا ناخواسته تصویری عاری از منطق و عقلانیت از قشر مذهبی را دستمایه توهین و ناسزا کرد. 

نکته مهمی که باید مورد توجه همگان قرار گیرد این است که اساساً اسلام دین مبتنی بر عقل است و هیچ حکمی در اسلام خلاف عقل وجود ندارد «کلما حکم به العقل حکم به الشرع و کلما حکم به الشرع حکم به العقل» یعنی هر چیزی که عقل به آن حکم می‌‏کند دین نیز به همان حکم می‌‏کند و هر چیز که دین به آن حکم کرده، عقل نیز به همان حکم کرده است. 

در مقابل عملیات قوی ضد انقلاب علیه هیئات مذهبی و همچنین وجود افرادی که قصد دین‌زدایی و کم‌رنگ کردن باورهای اعتقادی در مردم را دارند که متاسفانه در زیر سایه غفلت مردم و مسئولان فرهنگی تا حدودی هم موفق عمل کرده‌اند، بچه‌هایی هستند که با وجود همه سختی‌ها و بی‌توجه به ملامت شدن‌های مدام، با غیرت و همت در راستای برگزاری مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز تلاش می‌کنند و به خوبی توانسته‌اند این موضوع را مدیریت نمایند، خیلی جلوتر و بهتر از هر سازمان و اداره و ... 

بچه هیئتی‌هایی که حفظ سلامت مردم دغدغه‌شان است و تمام تلاش خود را می‌کنند که مبادا با کوچکترین بی‌احتیاطی یک نفر در مجلس عزای اباعبدالله(ع) آلوده کرونا شود. این نسل حسینی حفظ مبانی اعتقادی و دینی مردم و گسترش شعائر دین در دستور کارشان قرار گرفته است و هیچ اهانتی از سوی هیچ کسی آن‌ها را خدمت به عاشقان اهل بیت(ع) بازنمی‌دارد.

می‌طلبد نویسندگان و اهالی قلم و رسانه جانب انصاف را رعایت کنند و با جدا کردن این جوانان از عده محدودی که از آنان سخن به میان رفت و با به تصویر کشیدن تلاش آنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم از آنان حمایت کنند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول