اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت توجه به استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی از گمرکات آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه به استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی از گمرکات و مرزهای استان، گفت: مسئولان و دستگاه‌های مربوطه تمام توان خود را در آزمایش و تائید صحت و استاندارد محصولات به کار گیرند.

ضرورت  توجه به استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی از گمرکات آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی نادر صادقی ظهر امروز در جلسه ویژه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، با بیان این‌که از ۲۴ مرز کشوری ۵ مرز در استان آذربایجان‌غربی واقع شده است، اظهار داشت: این مهم یک ظرفیت بزرگ برای افزایش بهره‌وری منطقه و ارزآوری برای کشورمان است، همچنین این تعداد با برقراری مرز کیله سردشت به ۶ مورد افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر اهمیت ظرفیت‌های مرزی، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی با در اختیار داشتن ۹۳۶ کیلومتر مرز مشترک با چندین کشور سبب افزایش درآمد ارزی استان و کشور شده، بنابراین مسئولان کشوری برای اتمام پروژه‌های ناقص مرزی اهتمام جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت مقوله استاندارد در کالاهای وارداتی و صادراتی از مرزهای استان، خاطرنشان کرد: مسئولان و دستگاه‌های مربوطه تمام توان خود را در آزمایش و تائید صحت و استاندارد کالاها به کار گیرند.

صادقی جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و بدون استاندارد به داخل استان و خروج از مرزهای استان را مهم برشمرد و تصریح کرد: کالاها بایستی از معابر قانونی و معتبر وارد کشور شوند تا از هرگونه مشکل جلوگیری به عمل آید و متولیان امر با حساسیتی بیش‌ازپیش کالاها را مورد آزمون‌سنجی قرار دهند.

وی با اشاره به واردات سایر محصولات در ازای صادرات سیب، ابراز داشت: در قبال صادرات سیب می‌توان میوه‌های گرمسیری به‌ویژه موز و سموم وارد استان و کشور کرد و این موضوع در حالی است که می‌تواند علی‌رغم زمان‌بر بودن نتیجه مطلوبی در آینده داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: تعداد ۲۴ نفر از صادرکنندگان استانی به‌عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده‌اند که از زحماتشان تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول