اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حادثه عاشورا یک جریان و الگو است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حادثه عاشورا و کربلا یک رویداد تاریخی نیست بلکه یک جریان و الگو است، گفت: حادثه کربلا فقط به سال ۶۱ هجری مربوط نمی‌شود و چون جریان است آن روز هم بوده و روز به روز هم توسعه پیدا کرده است.

حادثه عاشورا یک جریان و الگو است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در مراسم عزاداری روز‌ پنجم محرم در ستاد فرماندهی مرزبانی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: قانون عدل بر همه هستی حاکم است و در هر مسئله و امری وصول به نتیجه باید مبتنی بر این قانون باشد.

وی با بیان اینکه ظلم هم یعنی یک چیز از اندازه و جای خود خارج، جابه‌جا یا کم و زیاد شود و آن هرگز به نتیجه نمی‌رسد، بیان داشت: پیغمبران براساس قانون عدل آمدند و اوصیای پیغمبران هم آمدند که بشر راه عدل را حفظ کند و این برای بشر مایه خیر و به سود مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: سرپیچی از قانون عدل به ضرر خود مردم است و به ضرر خدا و پیغمبران الهی نیست چون خدا غنی به ذات است، کار پیغمبران و ائمه این است که مردم را هدایت نظارت و راهنمایی کنند و پیشوای عدل باشند.

عبادی ادامه داد: اگر حواسمان را جمع گرفتیم و عادلانه زندگی کردیم خیر دنیا و آخرت را می‌بریم اما اگر به ظلم عمل کردیم زندگی، دنیا و آخرت خود و دیگران را فاسد کردیم.

وی مطرح کرد: ممکن است از این زمان تا زمان امام حسین(ع) قرن‌ها فاصله باشد و افرادی با خلق و خوی یزید بن معاویه وجود داشته باشند و هیچ‌وقت هم در جنگی شرکت نکرده باشند اما ته دلشان ظالم را دوست دارند و بر عکس آن هم برقرار است کسی که امام عدل را دوست دارد و تولی، تبری و عشق به عدالت دارد مانند این است که او همراه امام حسین(ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه حادثه عاشورا و کربلا یک رویداد تاریخی نیست بلکه یک جریان و الگو است، تصریح کرد: حادثه کربلا فقط به سال ۶۱ هجری مربوط نمی‌شود و چون جریان است آن روز هم بوده و روز به روز هم توسعه پیدا کرده است.

عبادی کربلا، عاشورا و محرم را سمبل دانست و تصریح کرد:  پیغمبران آمده‌اند برای دعوت مردم به حق تا به صورت یک سیستم عادلانه ظلم نابود شود و انسان احساس امنیت کند اما اگر لحظه‌ای غفلت صورت گیرد و چشم بسته باشد امنیت از بین می‌رود.

وی متذکر شد: مکتب انبیاء و ائمه هدی از انسان حداقل برادر می‌سازد اما بالاتر از آن ایثار و گذشت است برای اینکه دیگران راحت باشند و در آن طرف اروپایی‌ها با مکتب کثیف لیبرالشسان از انسان گرگ برای انسان می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: خوشبختانه در این دنیای پر از گرگ‌صفت باید به دست و بازوی نیروهای مسلح بوسه زد که امنیتی که برقرار می‌شود تنها گوشه‌ای از کارهای آنان است.

عبادی خاطرنشان کرد: در طول این ۴۰ سال هر جا مشکلی برای جامعه ما از قبیل حوادث طبیعی و مسائل بهداشت و درمان و مسائل دیگر پیش آمده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پیش قدم هستند و در جهت خدمات‌رسانی چه توفیق بزرگی است.

وی در پایان گفت: در کشورهای اروپایی و آمریکا از نیروهای مسلح علیه مردم استفاده می‌کنند به گونه‌ای که آن‌ها در خیابان به سمت مردم تیر مستقیم شلیک و سالی چند صد نفر را در خیابان می‌کشند اما در جمهوری اسلامی نیروهای مسلح حافظ ناموس، فرهنگ، ارزش‌ها و خون شهدا هستند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول