اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل نگران مرحله پس از محمود عباس است

تحلیلگر شبکه 13 رژیم صهیونیستی با اشاره به نگرانی تل آویو از مرحله پس از محمود عباس، قویترین گزینه جانشینی او را «جبریل الرجوب» دانست.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل نگران مرحله پس از محمود عباس است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آلون بن داوید» تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در تحلیلی به بررسی حوادث اخیر در شهرهای کرانه باختری و تدارک برای مرحله پس از «محمود عباس» پرداخت.

وی در این گزارش تصریح کرد که تداوم آرامش نسبی در شهرهای کرانه باختری با وجود کشته شدن ۴۳ نفر از ماه می گذشته، معجزه‌ای حقیقی است. این تعداد کشته طی پنج سال اخیر بی‌سابق بوده است.

این تحلیلگر صهیونیست دلیل این امر را نقش تشکیلات خودگردان فلسطین و تلاش آن برای بازپس‌گیری کنترل امور با وجود اشتباهات مکرری که ابومازن مرتکب شده، دانست و گفت: «از اشتباهات ابومازن اعلام برگزاری انتخابات با وجود نداشتن شانس پیروزی در آن و سپس مجبور شدن به لغو آن بود که موجب تضعیف جایگاه او و از دست دادن جایگاه مردمی خود در مقابل حماس بود».

وی در این گزارش که ترجمه آن در خبرگزاری شهاب منتشر شد، افزود: «تنها جنگی که در کرانه باختری به راه افتاده در شهر جنین متمرکز است. پس از آن‌که تشکیلات خودگردان کنترل خود را بر این شهر در قبال گروه‌های مسلح از دست داد، هر بار که ارتش تلاش کرد تا به آن حمله کند، این شهر شاهد درگیری‌های مسلحانه خشونت‌باری شد».

آلون بن داوید در ادامه به مرحله پس از عباس و رقابت شخصیت‌های سیاسی مختلف در تشکیلات خودگردان فلسطین برای تصدی این پست اشاره کرد و گفت: در این میان، «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین قدرتمند‌ترین شخصیت سیاسی برای تصدی این پست است و بیشترین شانس را در این زمینه دارد. اما آن‌چه که اسرائیل را نگران می‌کند، این است که هر کسی که بخواهد ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را برعهده گیرد، ناچار است برای تثبیت حاکمیت خود بر شهرهای کرانه باختری از حماس کمک بگیرد.

این در حالی است که روزنامه الاخبار لبنان، دیروز در یادداشتی با اشاره به سفر اخیر «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای)  به فلسطین و دیدار او با عباس، نوشت که وی در این دیدار درباره انتقال آرام قدرت در تشکیلات خودگردان سخن گفت.

بنا بر این گزارش، رئیس سیا به محمود عباس اطلاع داده است که دولت فعلی آمریکا تمایل دارد جایگاه «ماجد فرج» رئیس آژانس اطلاعات کل  تشکیلات خودگردان را چه در درون جنبش «فتح» و در داخل تشکیلات مذکور تقویت کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول