اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نیازمند جراحی‌های بزرگ اقتصادی در دولت جدید هستیم

یک فعال دانشجویی با بیان اینکه در دولت جدید نیازمند جراحی‌های بزرگ اقتصادی هستیم، گفت: تنها راه حل مشکلات کشور رسیدن به رشد اقتصادی بالای 5 درصد در سال های پیش رو است.

نیازمند جراحی‌های بزرگ اقتصادی در دولت جدید هستیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اسماعیل عزتی نیایش فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در نشست مجازی این خبرگزاری که با عنوان « مهمترین مطالبه جنبش دانشجویی از دولت سیزدهم» برگزار شد، گفت: شرایط امروز جامعه ما شرایطی بسیار دشوار و حتی گاهی ناامید کننده است. در این شرایط جنبش های دانشجویی به عنوان چشمان بیدار و هشیار جامعه وظیفه دارد به دقت عملکرد دولت سیزدهم را پایش کرده و بدون هیچ ملاحظه و مراعاتی سریعا نسبت به وقایع هشدار دهد.

وی افزود: به گمان بنده مهمترین مطالبه جنبش دانشجویی از دولت فعلی حرکت بر مسیر حکمت و تعقل است. در سال های گذشته ملت ایران هزینه های بسیاری بابت تصمیمات غیرمنطقی و اشتباه برخی مسئولان پرداخته اند.

این فعال دانشجویی درباره این سوال که مدیران دولت سیزدهم باید چه ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند مشکلات کشور را حل کنند؟ گفت: بی شک خواسته عموم مردم این است که رئیس جمهور منتخب زیر بار سهم خواهی ها و تحمیل مدیران از سوی گروه های متعدد حامی ایشان در انتخابات نرود و همان گونه که وعده داده بودند دولتی فراجناحی تشکیل دهند.

وی درباره اولویت هایی که دولت سیزدهم باید به آن بپردازد هم اظهار داشت: آنچه امروز به عنوان مهمترین دغدغه و مشکل جامعه به آن اشاره می شود، همانا مبحث معیشت و اقتصاد است.

عزتی نیایش تاکید کرد: با نگاهی به عملکرد دولت‌های پیشین می توان به این نتیجه رسید که دولت سیزدهم می بایست یک دولت چند بعدی و چند وجهی باشد. به عبارت دیگر دولت حاضر می بایست میراث دار تمام صفات و ویژگی های مثبت دولت های پیش از خود باشد.

این فعال دانشجویی گفت: دولت مردان آینده بایستی بیش از همه چیز به صفت حکمت و عقل مزین باشند. آنچه مشهود است تنها راه نجات و حل مشکلات کشور رسیدن به رشد اقتصادی بالای 5 درصد در سال های پیش رو است.

وی گفت: در کنار تلاش برای حل مسائل خویش با غرب، ما نیاز مند جراحی های بزرگ اقتصادی هستیم. جراحی های بزرگ در حوزه های بانکی، مالیاتی، کشاورزی، یارانه های پنهان، سوخت و ..... که البته هزینه ها و آثاری به همراه خواهد داشت.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: به گمان بنده برای پرواز ما نیازمند دوبال هستیم. یک بال دیپلماسی فعال و تنش زدا با غرب و دومین بال همان بال جسارت اصلاحات ساختاری در اقتصاد است. بی شک اگر هرکدام از از این موارد نادیده گرفته شود عبور از این شرایط امری محال است.

وی گفت: دولت سیزدهم می بایست دو کارگروه عمده داشته باشد. اولین کارگروه می بایست به دنبال حل و فصل مشکلات و مسائل خارجی به وسیله دیپلماسی فعال باشد، و کارگروه دوم به سیاست داخلی و حل مشکلات داخلی بپردازد. توصیه بنده به رئیس جمهور منتخب آن است که انرژی و زمان خویش را به طور مساوی در این دو حوزه تقسیم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول