اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تکریم متفاوت اصحاب رسانه در دهدشت/وقتی امام جمعه از خبرنگاران سؤال می‌پرسد

نشست صمیمی امام جمعه دهدشت با خبرنگاران برگزار شد.

تکریم متفاوت اصحاب رسانه در دهدشت/وقتی امام جمعه از خبرنگاران سؤال می‌پرسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، دورهمی خبرنگاران با امام جمعه دهدشت به بهانه تکریم روز خبرنگار امروز در مصلی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در تبیین جایگاه قلم و رسانه گفت:اگر امروز مسئله عاشورا جهانی شده است علتش راویان حادثه بود که ثبت کردند و تبدیل به خبری شد که به نسل‌ها رسید.

وی ادامه داد: رسالت صاحبان قلم در جامعه نقش فرهنگی داشته باشد، خبرنگار نابه سامانی و ناهنجاری جامعه را با اطلاعات دقیق بیان کند قلمش نلرزد و لکنت زبان نداشته باشد.

امام جمعه دهدشت رسالت فرهنگی خبرنگاران را یادآور شد و گفت: تصمیم‌گیری احساسی، نگاه قومی و قبیله‌ای به عنوان یک معضل در شهرستان است رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی‌بخشی فرهنگی به جامعه این فضا را از بین ببرند و قوم دوستی را به جای قوم‌گرایی ترویج دهند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در پاسخ به نقد یکی از خبرنگاران به این شورا تصریح کرد:کارایی مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی به ضمانت اجرایی بستگی دارد که متاسفانه گاهی وجود ندارد.

رسیدگی به مشکلات مسکن مهر دهدشت از دیگر خواسته‌های خبرنگاران بود که امام جمعه گفت: بارها مشکلات سایت در خطبه‌ها و در جلسات مطرح شد ظلم مسکن و شهرسازی نسبت به سایت مسکن مهر دهدشت تاریخی است.

بلاتکلیفی زمین‌های بسیجیان و دیگر طرح‌های الحاقی به شهر از دیگر سؤوالات مطرح شده بود؛ وحدانی‌فر در این خصوص گفت: برای ساماندهی این طرح‌ها هر آنچه لازم بود در شهرستان و استان انجام گرفت سه بار برای پیگیری این موضوع راهی مرکز استان شدم شهردار هم سنگ تمام گذاشت این طرح در انتظار تایید شورای عالی است امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به خبرنگاری که فعالیت‌های امام جمعه را در نگاه عده‌ای سیاسی خواند، گفت: این نوع نگاه ناشی از چند دلیل است؛ اول اینکه ممکن است کسانی احساس می‌کنند منافع آنها در خطر است این طور القا می‌کنند.

وحدانی‌فر افزود: دلیل دیگر این است که برخی فکر می‌کنند امام جمعه صرفا باید خطبه‌خوان باشد و تصور می‌کنند بازدیدها و سرکشی‌ها جنبه سیاسی دارد.

وی تأکید کرد که برای دیده شدن کار نمی‌کنم بلکه تلاشم بر این است از جایگاه نهاد امامت برای پیگیری امورات مردم و مطالبات به حق آنها از این فرصت بهره می‌گیرم.

امام جمعه دهدشت اظهارنظرهایی که برخی خبرنگاران درباره مجالس اباعبدالله الحسین(ع) در فضای مجازی مطرح می‌کنند را متذکر شد و گفت: ما هم مخالف برگزاری هر گونه عزاداری پروتکل شکن هستیم و هر هیأتی کوچکترین تخلف کرونایی مرتکب شود به محض اطلاع تعطیل می‌کنیم اما اینکه برخی بدون آگاهی و از روی احساسات مجالس را نقد کنند به نوعی هم صدایی با مخالفان مکتب سیدالشهدا است.

وی ادامه داد: در مطب برخی پزشکان شلوغی جمعیت سلامت مردم را تهدید می‌کند اما انتقادی نیست! هر هیأتی با هر حرکتی سلامت مردم را به مخاطره بیندازد خبرنگاران اطلاع دهند بدون تردید تعطیل می‌کنیم.

در این دورهمی صمیمانه که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز حضور داشت، امام جمعه از خبرنگاران سؤال پرسید و پاسخ آنها را شنید.

«تیتر تأثیرگذار» نخستین سؤال وحدانی‌فر از خبرنگاران بود که همه خبرنگاران تیتر گزارش یا خبرهای تأثیرگذار و دارای بازخورد خوب در شهرستان را مطرح کردند.

 

امام جمعه دهدشت در سؤال دوم از خبرنگاران پرسید کدام خبر را با علم به کذب بودن آمار یا اطلاعات آن انعکاس دادید و البته بعد از اینکه یک خبرنگار «مسدود بودن ورودی‌های شهر» را کذب‌ترین خبر رسانه‌ها اعلام کرد خود در این باره به ذکر یک خاطره از مچ‌گیری یک ادعای مسؤولان پرده برداشت.

وحدانی‌فر افزود: در یک دوره ای از اعمال محدودیت‌های کرونایی در گروه مجازی ستاد کرونا پیامی را مشاهده کردم که نوشته بود تردد از ورودی فیلگاه ممنوع است و مسؤولان در آنجا مستقر هستند.

وی گفت: این در حالی است که همان لحظه از این ورودی عبور کردم نوشتم نه ورودی مسدود است و نه مسؤولی در اینجا حضور دارد!گاهی آمار و اطلاعاتی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که با واقعیت سازگار نیست.
 

در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد و مراسم با عکس یادگاری با پایان رسید.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول