اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه/ علیزاده: امیرعبداللهیان دیپلماتی برجسته و انقلابی است

نماینده مردم سپیدان در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه دیپلماتی برجسته، انقلابی، مدیری شایسته و موفق است و امروز به عنوان یکی از مدیران برجسته کشور و منطقه در حوزه سیاست خارجی محسوب می‌شود.

موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه/ علیزاده: امیرعبداللهیان دیپلماتی برجسته و انقلابی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان و در موافقت با برنامه حسین امیرعبدالهیان وزیر پیشنهادی امورخارجه اظهار داشت: سوابق اجرایی و حرفه‌ای امیرعبدللهیان نشانه این است که وی مدیری آسانسوری نیست و  در مدتی که در مجلس حضور داشته موفق شد دیپلماسی پارلمانی را فعال کرده و در جایگاهی قرار دهد که امروز مورد مباهات مجلس شورای اسلامی است.

 نماینده مردم سپیدان و بیضاء اضافه کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه رویکرد تحول و انقلابی‌گری را سرلوحه برنامه خود قرار داده است. روح انقلابی گری و دیپلماسی از نوع عزتمندانه در تمام بخش‌های برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه دیده می شود. 

وی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی امور خارجه در نشست‌های مختلف کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس گفت: به رغم تایید برنامه‌های وی انتظار می‌رود افرادی را برای سفارتخانه‌ها و ماموریت‌های خارجی در وزارت امور خارجه در نظر بگیرند که بتوانند این برنامه‌ها را دنبال کنند. همچنین انتصاب دستیاران درحوزه‌های اقتصادی از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی باید به آن توجه داشته باشد.

علیزاده ادامه داد: انتظار اولیه ما این است که حتماً در چینش و گزینش نیروها به موضوع انقلابی‌گری توجه خاصی داشته و توازن در سیاست خارجی و اقتصادی با محوریت همسایه منطقه و آسیایی، تجارت اقتصادی و فرهنگی و ارتباط با حوزه‌های تمدنی و فرهنگی همراه با تعامل فعال و پویا با جهان و  غرب آسیا را در مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: نگاه ویژه وزیر پیشنهادی امورخارجه به محور مقاومت از جمله نکاتی مهم در برنامه‌های ایشان است. همچنین امیرعبداللهیان در جلسات با کمیسیون تاکید کرد در نخستین روز حضور در وزارتخانه ستاد مقابله با کرونا برای استفاده از ظرفیت وزارت خارجه درتهیه دارو و تجهیزات پزشکی به کار خواهد بست.

این نماینده مجلس با اشاره به اصلاح ساختار وزارت خارجه به عنوان دیگر برنامه وزیر پیشنهادی گفت: ایشان بنا دارند با بهره گیری از نیروهای ارزشی و انقلابی برای رساندن این وزارتخانه به یک وزارتخانه در تراز انقلاب اقدام کنند که این مورد هم مد نظر مقام معظم رهبری است.

علیزاده خاطرنشان کرد: رای اعتماد قاطع و بالا به گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه سبب خواهد شد تا وزارت خارجه از برجام نافرجام به یک وزارتخانه انقلابی تبدیل شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: خوشبختانه وزیر پیشنهادی امور خارجه دیپلماتی برجسته، انقلابی، مدیری شایسته و موفق است که از رده پایین در وزارت خارجه شروع کرده است و امروز به عنوان یکی از مدیران برجسته کشور و منطقه در حوزه سیاست خارجی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول