اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستور الکاظمی برای بسیج نیروها جهت حفاظت از دکل‌های برق در عراق

نخست وزیر عراق در نشست با فرماندهان امنیتی عراق دستور داد که همه واحدهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی برای حفاظت از دکل‌های برق در ماه محرم و انتخابات پیش رو به حال آماده باش درآیند.

دستور الکاظمی برای بسیج نیروها جهت حفاظت از دکل‌های برق در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق  بر ضرورت تدوین برنامه‌های امنیتی جدید برای حفاظت از دکل‌های برق تأکید کرد و به همه واحدهای امنیتی نظامی و اطلاعاتی عراق دستور آماده باش داد.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه دفتر الکاظمی آمده است که وی امروز ریاست یک جلسه امنیتی اضطراری با مقامات امنیتی و اطلاعاتی در مورد حملات علیه دکل‌های برق را برعهده داشت که در آن موضوع  حملات گروه‌های خرابکار و تروریستی به دکل‌های برق و تجدید نظر در طرح‌های امنیتی ایجاد شده برای حفاظت از آن مورد بررسی قرار گرفت.

الکاظمی بر ضرورت تدوین برنامه‌های جدید برای حفاظت از برج‌های انتقال برق و کاهش حملات علیه آنها تاکید کرد و گفت این اتفاقات تأثیر قابل توجهی بر شهروندان داشته است.

نخست وزیر عراق همچنین دستور داد که به منظور حفاظت از دکل‌های برق و حفاظت از زائران محرم الحرام و تامین امنیت انتخابات زودهنگام همه واحدهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی بسیج شوند.

الکاظمی دستور تشکیل یک ستاد بحران برای نظارت بر حفاظت از دکل‌ها را نیز صادر کرد و گفت که باید در مورد وضعیت فرماندهان امنیتی که در انجام وظایف خود کوتاهی کردند، تجدید نظر شود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: تولید انرژی به بالاترین سطح خود  رسیده است؛ اما عناصر خرابکار و تروریستی خواهان ثبات کشور نیستند و البته تحت پیگرد قرار گرفته و مجازات می‌شوند.

انفجار دکل‌های برق در عراق چند ماهی است که آغاز شده و به گفته مقامات عراقی، تروریست‌های داعش عامل این انفجارها و قطع گسترده برق هستند؛ آن هم در کشوری که در شرایط عادی دچار کمبود برق است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول