اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سفیر جدید انگلیس باید به شدت تنبیه شود/ سفیر روسیه باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند

امام جمعه تبریز گفت: سفیر جدید انگلیس که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد.

سفیر جدید انگلیس باید به شدت تنبیه شود/ سفیر روسیه باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در برنامه پیام جمعه اظهار داشت: اولین اولویت دولت مردمى؛ باید رفع مشکلات اقتصادى از طرق تقویت تولید داخلى‌، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، ایجاد اشتغال براى جوانان‌، حفظ و تقویت ارزش پول ملّى‌ و حل مشکل گرانى‌ باشد.

وی افزود: سفیر جدید انگلیس که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد.

آل‌هاشم گفت: رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی‌ادبانه را جبران نمی‌کند. وی باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: جنگ نرم «احساسات را درگیر مى‌کند.» مخاطبان در شرایطى که احساساتى شوند، هم شایعات و فیک‌نیوزها را راحت‌تر مى‌پذیرند و هم امکان رفتارهاى تکانشى بیشترى را دارند.

وی گفت:  پدران و مادرانی که حساسیت و همت لازم  نسبت به شناخت و تامین حقوق اساسی فرزندان خود در مقطع سرنوشت‌ساز دوران کودکی را نداشته باشند در دنیا و آخرت در برابر فرزندان خود شرمنده خواهند بود و باید خود را برای پاسخ‌گویی در محضر حق تعالی نسبت به خیانت در سرنوشت فرزندان خود آماده کنند.

آل‌هاشم اضافه کرد: محرم بهترین فرصت برای بازخوانی و بازنگری در سبک زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی انسان است.

وی یادآور شد: فرهنگ عاشورا بهترین ظرفیت برای تنظیم سبک زندگی انسان‌های حقیقت‌جو و حقیقت‌طلب می‌باشد.

امام جمعه تبریز گفت: امر به معروف و نهی از منکر؛ شاه کلید بررسی قیام عاشورا و شاه‌بیت زندگی فردی و اجتماعی سیدالشهدا علیه السلام است.

مردم تبعات امضای برخی از معاهدات مخفیانه دولت گذشته تحمل کنند؟/ نمایندگان مجلس آیا این حجم از خاموشی در تبریز عادلانه است؟

امام جمعه تبریز با بیان اینکه چرا باید کمبود تولید برق داشته باشیم ، بیان داشت: چرا در 10 سال اخیر فکری برای جبران کمبود نشده است؟ یا مردم باید تبعات امضای برخی از معاهدات مخفیانه را باید تحمل کنند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، متذکر شد: علت کمبود برق هر چه که باشد، نباید مردم دچار زحمت و اذیت بشوند حقیقتا مردم ایران اسلامی و مردم تبریز مردمان فداکار، صبور و نجیبی هستند و سزاوار این بی‌مهری و کم لطفی شرکت توزیع برق کشور نیستند. 

وی افزود: چرا باید کمبود تولید برق داشته باشیم ؟ چرا در 10 سال اخیر فکری برای جبران کمبود نشده است ؟ یا مردم باید تبعات امضای برخی از معاهدات مخفیانه را تحمل کنند؟

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مردم شریف استان میزان خاموشی‌های تبریز را که 300 مگاوات یعنی حدود 30 درصد برق مورد نیاز است را با سایر کلانشهرها مقایسه و در این مورد از مسوولان امر سوال و پیگیری کنند و ببینند آیا این حجم از خاموشی در تبریز عادلانه است؟

وی افزود: بنده از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت برق استان چه در تولید و چه در توزیع تشکر می‌کنم، شرکت توزیع برق کشور باید سریعا مشکلات به‌وجود آمده را مرتفع کند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهایی که بعد از ظهر تعطیل هستند، چراغ‌های نورپردازی و نورافکن‌های خودشان را خاموش کنند.

انتهای پیام/60001/س/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول