اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اصلاح نابسامانی‌ها با نق زدن و کنار کشیدن حل نمی‌شود

امام جمعه ساوه گفت: شیوه امام حسین(ع) با نق زدن و تماشاچی بودن نبود، بلکه امر به معروف و نهی از منکر بود لذا اصلاح نابسامانی‌ها با نق زدن و کنار کشیدن حل نمی‌شود باید در میدان بود و امر به معروف و نهی از منکر کرد.

اصلاح نابسامانی‌ها با نق زدن و کنار کشیدن حل نمی‌شود

به  گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر، امام حسین (ع) را نماد و آیینه تمام نمای اسلام دانست و گفت: گرامیداشت مراسم حسینی بسیار مهم است لذا مجالس حسینی و مراسم روضه و بر سر و سینه زدن برای امام حسین (ع) را جدی بگیرید که به تعبیر حضرت امام (رض) هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی افزود: کرونا الان مساله اول کشور ماست و جان هم وطنان ما را جداً به مخاطره انداخته و هم امنیت روانی و آسایش روحی ملت، اقتصاد و معیشت و کسب و کار را فلج کرده است و در کل دنیا شاهد طغیان کرونا هستیم مخصوصاً این سویه دلتا در حال تاخت و تاز است. 

امام جمعه ساوه با تاکید بر لزوم اتحاد همگانی و تشکیل یک آرایش دفاعی مناسب در برابر این بیماری، تصریح کرد: از همه مردم عزیز و بویژه در این ایام از همه هیئات مذهبی و روحانیون و متصدیان مراسم عزای سالار شهیدان می‌خواهیم دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه ماسک زدن و فاصله اجتماعی در این مراسم را رعایت کنند. 

حسینی برگزاری مراسمات در فضای باز را از الزامات برگزاری عزاداری در این ایام دانست و خاطرنشان کرد: هر چه در توان نهاد نمازجمعه است حتی مصلی را در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار می‌دهیم تا به نحوی در این امر کمک حال باشیم.

امام جمعه ساوه با یادآوری لزوم کمک به نیازمندان افزود: بخشی از نذورات محرم را باید به کمک مومنانه و مواسات اختصاص داد و از طریق مساجد محله و روحانیون و ائمه جماعات به یاری نیازمندان اقدام کنیم. 

خطیب نماز جمعه ساوه در بخش دیگری از صحبت‌های خود اقدام ناشایست و غیردیپلماتیک سفیر جدید انگلیس در گرفتن عکس با سفیر روسیه که یادآور روزهای اشغال کشور ایران بود را محکوم کرد و گفت: اینها یادشان رفته این کشور انقلاب کرده و با شعار نه شرقی، نه غربی همه اینها را بیرون انداخته و یک کشور مستقل شد، که به هیچ کس باج نمی‌دهد. 

وی خطاب به مسئولان وزارت امور خارجه گفت:  اولا سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد و در آغاز ماموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد ثانیا رفتار سفیر روسیه هم دور از انتظار بود و او هم باید به صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.

حجت الاسلام حسینی مجلس را در آستانه یک آزمون بزرگ انقلابی گری دانست و بیان کرد: بیشتر مشکلات فعلی کشور از رهاشدگی امور و بی دولتی ناشی از ناکارآمدی دولت سابق و شروع به کار و دوران انتقال دولت جدید است لذا برای گذر از بحران و حل مشکلات توقع آن است در تشکیل کابینه تسریع شود و اعمال نظرها و رای اعتماد با دقت نظر صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه کابینه دولت مردمی و انقلابی آیت ا... رئیسی باید در تراز بیانیه گام دوم انقلاب باشد، افزود: در این مرحله هم باید به بیانات رهبری و شعار انتخاباتی دولت یعنی دولت جوان حزب اللهی و مردمی و کارآمد و ضدفساد توجه شود و هم به روحیه انقلابی کابینه پیشنهادی، هم به تخصص و تجربه و کاربلدی آنها توجه جدی شود.

امام جمعه ساوه به بیان برخی اهداف نهضت حسینی اشاره کرد و گفت: نهضت سالار شهیدان، قومی – قبیلگی و یا برای کسب قدرت مادی نبود، بلکه نجات اسلام و امت اسلامی از حاکمان ستمگر و طاغوتی بود.

وی افزود: شیوه آن حضرت با نق زدن و تماشاچی بودن نبود، بلکه امر به معروف و نهی از منکر بود لذا اصلاح نابسامانی‌ها با نق زدن و کنار کشیدن حل نمی‌شود باید در میدان بود و امر به معروف و نهی از منکر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول