اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: بیش از صد هزار پرواز عملیاتی در سوریه داشتیم

فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت که جنگنده‌های این کشور بیش از 100 هزار بار بر فراز سوریه پرواز تهاجمی، شناسایی و امدادی انجام داده‌اند.

روسیه: بیش از صد هزار پرواز عملیاتی در سوریه داشتیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نوگینی نیکیوروف» فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه روز پنج‌شنبه (دیروز) در رأس هیأتی وارد پایگاه حمیمیم در سوریه شد تا ۱۰۹ مین سالگرد تأسیس نیروی هوایی ارتش روسیه را جشن بگیرد.

به نوشته اسپوتنیک، او در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از نقش خلبانان روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه گفت که جنگنده‌های روسیه از سال ۲۰۱۵ به این سو بیش از ۱۰۰ هزار سورتی هوایی انجام داده‌اند.

در این مراسم همچنین به بنای یادبودی که برای خلبانان روس کشته شده در سوریه ساخته شده است، ادای احترام شد.

تلویزیون زویدای روسیه نیز گفت که هیچ عملیات بزرگی در سوریه بدون پشتیبانی هوایی روسیه انجام نگرفته است.

پایگاه حمیمیم بنا بر توافقی که در سال ۲۰۱۷ میان دولت دمشق و مسکو انجام گرفت، به مدت ۴۹ سال  به ارتش روسیه واگذار شد. نیروی هوایی روسیه از اواخر سال ۲۰۱۵ وارد جنگ سوریه شد و در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ اولین عملیات هوایی مشترک روسیه و سوریه علیه مواضع تروریست‌ها انجام گرفت. علاوه بر حمیمیم، پایگاه دریایی طرطوس نیز در اختیار ارتش روسیه قرار دارد.

ارتش روسیه همچنین رزمایش گسترده‌ای را ماه گذشته برای دفاع از پایگاههای خود در سوریه انجام داد. در این رزمایش برای اولین بار جنگنده‌های «میگ-۳۱» وارد سوریه شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول