اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی وزرای خارجه قزاقستان و ترکمنستان؛ همکاری‌ راهبردی محور گفت‌وگو

وزرای امور خارجه ترکمنستان و قزاقستان در مورد توافق حاصل شده در نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

رایزنی وزرای خارجه قزاقستان و ترکمنستان؛ همکاری‌ راهبردی محور گفت‌وگو

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان با «مختار تلئوبردی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان به صورت تلفنی گفت و گو کردند. 

در این گفت و گو، طرفین در مورد تقویت بیشتر همکاری‌های راهبردی قزاقستان و ترکمنستان و تلاش مشترک در جهت ارتقای توافقات حاصل شده در نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی که در 6 آگوست سال جاری برگزار شد، تبادل نظر کردند.

مردوف و تلئوبردی در مورد موضوعات اولویت‌دار در دستور کار دوجانبه گفت و گو و همچنین برای رویدادهای مشترک آینده هیات‌های عالی رتبه دو کشور برنامه ریزی کردند.

در این گفت و گو بر اجرای توافقات بین «قربانقلی بردی محمداف» و «قاسم ژامرت تاکایف» روسای جمهور  ترکمنستان و قزاقستان در دیدار دوجانبه در چارچوب نشست مشورتی منظم سران کشورهای آسیای مرکزی تاکید شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول