اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار مقام یمنی؛ اگر مزدوران، طرح انصارالله را نپذیرند، مأرب را آزاد می‌کنیم

استاندار مأرب در دولت نجات ملی هشدار داد که اگر مزدوران وابسته به دولت مستعفی طرح رهبر انصارالله برای مأرب را رد کنند، نیروهای ارتش ب هسمت این استان گسیل خواهند شد.

هشدار مقام یمنی؛ اگر مزدوران، طرح انصارالله را نپذیرند،  مأرب را آزاد می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی طعیمان» استاندار مأرب در دولت نجات ملی یمن برای بررسی آتش‌بس با دولت مستعفی اعلام آمادگی کرد.

طعیمان تأکید کرد که دولت نجات ملی ماده است تا با «سلطان العراده» استاندار مأرب در دولت مستعفی بر سر میز مذاکره بنشیند و طرح آتش‌بس در مأرب را بررسی کند.

وی به شبکه خبری المیادین گفت: «در حال حاضر نیروهای مسلح در نزدیکی شهر مأرب مستقر هستند و 85% از مساحت این استان را تحت کنترل خود درآورده‌اند».

طعیمان با بیان اینکه نیروهای ارتش یمن به 6-7 کیلومتری مأرب رسیده‌اند، خاطر نشان کرد: «ما طرح عبدالملک الحوثی [رهبر انصار الله] برای آتش‌بس را پذیرفتیم؛ هر چند مزدوران زنان و کودکان را بمباران کردند».

این مسئول یمنی با اشاره به اینکه دولت نجات ملی خواستار صلح و جلوگیری از خونریزی است، تصریح کرد، طرح الحوثی منصفانه است؛ زیرا ساکنان مأرب را در قدرت و منابع استان شریک می‌کند و از چهل سال پیش تا کنون، چنین طرحی مطرح نشده است.

وی با تأکید بر اینکه «ما طرح آتش‌بس را از موضع قدرت ارائه کردیم»، خاطر نشان کرد: «امیدورایم مزدوران حاضر در مأرب، طرح الحوثی را دریابند و اگر خواستار دوری جنگ و نابودی از مأرب هستند، به سرعت آن را اجرا کنند».

طعیمان تصریح کرد: «این طرح را پیگیری می‌کنیم و منتظر پاسخ از طرف دیگر هستیم، ولی هیچ پاسخی از سوی آنان نمی‌شنویم».

استاندار مأرب در عین تهدید کرد که اگر مزدوران طرح رهبر انصار الله را نپذیرند، ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت آزادسازی باقی مانده استان حرکت خواهند کرد.

رهبر انصارالله اخیرا یک طرح 9 بندی برای مأرب ارائه کرد شامل راهکاری برای این استان است و بر اساس آن، عملیات نظامی متوقف و مقابله با عناصر تروریستی داعش و القاعده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول