اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه رئیس مرکز تحقیقات فناوری های فراصوت را بازداشت کرد

مأموران امنیتی روسیه، رئیس یک مرکز تحقیقاتی که در زمینه فناوری‌های هایپرسونیک تخصص دارد را بازداشت کردند.

روسیه رئیس مرکز تحقیقات فناوری های فراصوت را بازداشت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مأموران امنیتی روسیه، رئیس یک مرکز تحقیقاتی که در زمینه فناوری‌های هایپرسونیک تخصص دارد را بازداشت کردند.

به نوشته ایتارتاس، این مظنون به نام «الکساندر کورانوف» که ۷۳ سال سن دارد در مسکو دستگیر شده و تا ساعتی دیگر قرار است مقابل دادگاه حاضر شود. 

خبرگزاری ایتارتاس با استناد به یک منبع در پلیس روسیه گفته سرویس امنیت فدرال روسیه خواستار آن است که کورانوف برای ۲ ماه بازداشت شود.

کورانوف ریاست «مرکز تحقیقات سیستم‌های هایپرسونیک» که در سن‌پترزبورگ مستقر است را به عهده دارد. او متخصص فناورهای‌های هایپرسونیک است و مسئولیت هدایت طرحی برای ساخت یک هواپیمای هایپرسونیک جدید به نام «آیکاس» را به عهده دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنرانی که در مارس سال ۲۰۱۸ انجام داده بود، گفته بود موشک‌های فراصوت بخشی از تسلیحات نسل جدید این کشور هستند که می‌توانند تقریبا هر نقطه‌ای را در جهان هدف قرار داده و از سپر موشکی ساخت آمریکا نیز عبور کنند.

چند هفته قبل نیز صنایع دفاع روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای تولید شده توسط شرکت صنایع جنگ‌افزاری این کشور خبر داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اخیراً در نهمین «کنفرانس مسکو درباره امنیت بین‌المللی» گفت که مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه روسیه یا متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌های اتمی محفوظ می‌دارد.

طی سال‌های اخیر روسیه بارها درباره تحرکات آمریکا برای استقرار سامانه‌های سپر دفاع موشکی و نظامی کردن فضا به منظور مقابله با این کشور هشدار داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول