اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عملکرد کدام استاندار بهتر بود؟/مدیر ارشد آینده کهگیلویه و بویراحمد چه کسی باشد؟

با تغییر دولت اکنون حرف همه این است که چه کسی باید استاندار کهگیلویه و بویراحمد شود تا بتواند استان را از وضعیت رکود خارج کند.

عملکرد کدام استاندار بهتر بود؟/مدیر ارشد آینده کهگیلویه و بویراحمد چه کسی باشد؟

 خبرگزاری فارس یاسوج؛ داریوش بهنیا/ استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید مدیریت 3 استاندار را تجربه کرد و به طور میانگین هر 2.5 سال یک استاندار که البته طول دوره مدیریت سید موسی خادمی چهار سال تمام در دوره دولت اول حسن روحانی بود.

به اوضاع و احوال استان که بنگریم در خواهیم یافت که در طول ۸ سال دولت گذشته استان با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بود و تقریباً همه سیاسیون و غیر سیاسیون و اقشار مختلف مردم در همه نقاط استان می‌دانند که در طول شش سال از مجموع هشت سال دولت روحانی در استان، یک فرد خاص فراتر از استانداران برای کهگیلویه و بویراحمد تصمیم می‌گرفت و تقریباً استانداران در ۶ سال اول دولت تدبیر در استان مجری دستورات یک فرد خاص بودند.

با حضور حسین کلانتری و معاون سیاسی امنیتی او اوضاع در استان کمی متفاوت‌تر از قبل شد و این دو مستقل از فرد خاص به مدیریت استان پرداختند.

مدیریت حسین کلانتری مستقل از نمایندگان مجلس در استان بود و مهمترین وعده او به مردم استان برگزاری انتخابات در امنیت و صحت کامل بود که به وعده و قول خود تا حدود زیادی وفا کرد و نتیجه انتخابات مجلس نشان دهنده عملی شدن وعده حسین کلانتری و احد جمالی در کسوت معاونت سیاسی امنیتی بود.

در دوره مدیریت موسی خادمی یکی از وعده های داده شده در خصوص طرح توسعه استان بود که در چهار محور تدوین شد که تحقق اهداف ۴ ساله در این طرح را باید کارشناسان امر نظر دهند اما به پروژه‌های نیمه تمام ۴ سال اول دولت روحانی در استان که بنگریم تقریباً بسیاری از آنها همچنان نیمه‌کاره و زخمی باقی ماندند و برخی دیگر نیز با تعلل بیش از اندازه و به صورت فرسایشی و با حرکت کند لاک پشتی به سرانجام رسیدند.

در دوره مدیریت علی‌محمد احمدی نیز استان تقریباً در ید مدیریت استاندار نبود و فرد خاص به اضافه رئیس دفتر استاندار برای کهگیلویه و بویراحمد تصمیم می‌گرفتند.

به یاد داریم که همه مدیران استانی از بیرون مطیع فرد خاص و از درون کاملا در اختیار رئیس دفتر استاندار بودند و کار شاقی برای توسعه استان صورت نگرفت.

از آن دوره که بگذریم به در دوره مدیریت حسین کلانتری می‌رسیم که در این دوره نیز آمارهایی مبنی بر افزایش گاه تا 200 برابری اعتبارات استان هر روزه ارائه می‌شود اما پروژه‌های بزرگ نیمه کاره از جمله جاده پاتاوه- دهدشت هنوز به بهره‌برداری نرسیده و وعده‌ها محقق نگردیده است.

هر چند استاندار بیش از دو استاندار دیگر استقلال عمل داشته و به گواه بیشتر مردم پای کار است اما هنوز پروژه‌هایی مثل مجتمع بزرگ فرهنگی هنری یاسوج یا هتل ورزش در مرکز استان و ده‌ها پروژه دیگر دست نخورده باقی مانده است.

منصفانه که قضاوت کنیم در طول دوران مدیریت حسین کلانتری شاهد بحران هایی مثل سیل و کرونا بوده‌ایم و تقریبا درصد بالایی از وقت استاندار و تیم مدیریتی در این راه صرف شده است.

به گزارش فارس؛ اما در ۸ سال اخیر یک نقطه اشتراک میان همه مسئولان ارشد استانی وجود داشت که برای درآمدزایی از ظرفیت‌های مختلف از جمله در بخش‌هایی مثل کشاورزی و دامداری، صنعت و کشاورزی اقدام آنچنانی نشد و همچنان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های مصرف کننده وابسته به شمار می‌رود.

برای نمونه استانی که پیشینه کشاورزی و دامداری دارد گوشت مورد نیاز و مرغ مصرفی را از سایر استان‌ها به خصوص همسایگان تامین می‌کند استانی که صبقه عشایری داشته و باید خود تولید کننده و غیر وابسته باشد در دوره مدیریت استانداران حسن روحانی در استان همچنان وابسته و مصرف ماند.

آنچه که مشهود است در هشت سال دولت تدبیر و امید هر چند تلاش هایی جهت توسعه استان از سوی مسئولان ارشد استانی به خصوص استانداران شده اما مدیریت ارشد در راه قطع وابستگی استان به سایر نقاط کشور به گواه آمار موفقیت چندانی نداشته‌اند.

اما در دوره کنونی و با مشکلات ریز و درشتی که از دولت تدبیر و امید بر جای مانده نیاز است مدیریت عالی استان به گونه‌ای چینش شود که اندیشه‌های فراتر از اخذ اعتبارات از مرکز داشته و برای رفع وابستگی استان و رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد فکری نو داشته باشند.

مدیریت عالی استان با اولویت‌بندی کار می‌بایست قبل از هر چیز به فکر رفع مشکلات و موانع پیش پای تولید باشد و همزمان با مبارزه علیه ویروس کرونا، تسهیل و صاف کردن جاده پر سنگلاخ تولید و قطع وابستگی استان به نیازهای اولیه را فراموش نکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول