اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۵ موکب در ایام دهه محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) برپا می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: همزمان با برگزاری مراسم دهه اول محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) پنج موکب مختلف در این مکان برپا می‌شود.

۵ موکب در ایام دهه محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) برپا می‌شود

صالح محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: برای آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن و شعائر اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و آغاز ایام شهادت امام حسین (ع) امسال در کنار سوگواری این ایام، پنج موکب در محوطه امامزاده یحیی بن زید (ع) برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: این پنج موکب شامل موکب فرهنگ و هنر بوده که در این موکب فعالیت‌هایی مانند تعزیه‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی، تئاتر، خطاطی، نقاشی، سرود و غیره انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس از فعالیت موکب قرآن، معراج شهدا، موکب هیئت نوجوانان و موکب پذیرایی در این ایام نام برد و افزود: در موکب قرآن مشاوره قرآنی و آموزش مهارت‌های زندگی در پرتو قرآن، در معراج شهدا روایتگری و خلوت با شهدا و در موکب نوجوانان عزاداری ویژه سنین ۹ تا ۱۳ سال برگزار می‌شود.

وی ادامه از دوشنبه ۱۸ مردادماه امسال سوگواری دهه اول محرم به مدت ۱۱ شب با قرائت قرآن، سخنرانی، مرثیه‌خوانی، سینه‌زنی و مداحی از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۴ در فضای باز محوطه امامزاده یحیی بن زید (ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول