اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قوه قضائیه به پرونده‌های حسن روحانی رسیدگی کند/ حقوقی‌های بورس پدر حقیقی‌ها را درآورده‌اند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم رسیدگی قوه قضائیه به پرونده‌های رئیس جمهور سابق که از سوی مجلس به قوه قضائیه ارسال شده، تاکید کرد.

قوه قضائیه به پرونده‌های حسن روحانی رسیدگی کند/ حقوقی‌های بورس پدر حقیقی‌ها را درآورده‌اند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور با اشاره به پایان دولت 8 ساله حسن روحانی اظهار داشت: مردمی که 8 سال بی‌دولتی روحانی را تحمل کردند، این چند ماه آواربرداری را هم تحمل خواهند کرد؛ کسی که ادعا می‌کرد به همه وعده‌ها عمل کرده، در حالی رفته است که کرونا بیداد می‌کند، تحریم‌ها همچنان باقی مانده و شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی در بدترین وضع ممکن است.

وی با ابراز امیدواری برای اصلاح روند اداره کشور در دولت جدید، به ضرورت انجام انقلاب اداری در کشور اشاره کرد و گفت: بروکراسی اداری، حکمرانی مطلوب را غیرممکن کرده و ساختار اداری فربه، غیرشفاف و فسادزا می‌طلبد که با یک انقلاب شجاعانه این ساختارها شکسته شده و بنای جدیدی گذاشته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین انقلاب در عرصه تولید و توزیع را از ضروریات امروز دولت برشمرد و خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: در قطع کردن دست مافیای تولید در صنایع بزرگی مانند فولاد، پتروشیمی، سیمان و خودرو شک نکنید؛ علاوه بر آن در قطع کردن دستان دلالان شبکه توزیع و نیز ساماندهی نظام مالیاتی و اخذ مالیات از سرمایه‌های راکد و واسطه‌ای هم تردید نکنید.

عنابستانی ادامه داد: نظام گمرکی و صادرات کشور نیاز به زیر و رو شدن دارد و نظام پولی و مالی کشور نیز نیازمند یک انقلاب است؛ نظام بانکداری ما فقط پوسته اسلامی دارد و باید محتوای اسلامی به آن تزریق شود.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور افزود: فکری برای حقوقی‌های فعال در بورس بکنید که پدر سهامداران حقیقی را درآورده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت اصلاح روند حرکت مجلس تأکید کرد و گفت: بیش از 4 ماه از کار ما در مجلس گذشته و خودمان باید کلاهمان را قاضی کنیم که آیا قدمی برای اصلاح امور کشور برداشته‌ایم و یا همچنان فرایند غلط قانون‌گذاری حاکم است؟

عنابستانی تصریح کرد: نظارت مجلس تفاوتی با دوره‌های قبل نکرده و همچنان گرفتار ساختارهای غلط مجلس است و اگر نظارت ما درست بود، آیا امروز این همه جفا به مستأجران صورت می‌گرفت؟ از زمستان 99 تا بهار 1400 چه اتفاقی در کشور افتاده که میزان اجاره‌بهای کشور بیش از 35 درصد افزایش یافته است؟ نظارت مجلس کجاست؟

وی همچنین خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه با تاکید بر لزوم ادامه مسیر تحولی این قوه گفت: نباید کسانی که 8 سال در کشور فرصت‌سوزی کردند و با ترک فعل و حیف و میل کشور را عقب نگه داشتند به راحتی کنار بروند و پاسخگو نباشند؛ حداقل به پرونده‌های حسن روحانی که مجلس آنها را به قوه قضائیه ارجاع داده رسیدگی کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول