اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فروش بیش از ۵ هزار جلد کتاب در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰»

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از فروش ۵ هزار و ۸۲۶ جلد کتاب در طرح تابستانه کتاب در استان خبر داد.

فروش بیش از ۵ هزار جلد کتاب در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، محمود رمضانی، اظهار داشت: طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ از ۹ تا ۱۵ مرداد برگزار شد و در مدت زمان این طرح مردم استان بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

وی به مشارکت ۱۵ کتابفروشی استان در طرح تابستانه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ۱۱ کتابفروشی در مرکز استان و ۴ کتابفروشی در شهرستان‌ها فعال بودند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این که سقف مجاز خرید برای هر خریدار از ۲۰۰ هزار تومان در طرح‌های پیشین به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» افزایش پیدا کرده بود، گفت: با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به کتاب است تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را تأمین کنند.

رمضانی از افزایش استقبال مردم از این طرح نسبت به طرح بهارانه با فروش ۲ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال خبر داد و افزود: استقبال بالای مردم استان از طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله طرح تابستانه نشان از فرهنگ دوستی و فرهنگ‌پروری مردم استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در طرح‌های حمایتی آینده نیز میزبانان خوبی برای این شور و نشاط فرهنگی باشیم و در راستای رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی بیش از پیش گام برداریم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول