اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از آخرین وضعیت کرونا در تهران تا ساخت سوله‌های بحران بهشت زهرا(س)/ مراکز سیار پخش کرونا در پایتخت!

عضو شورای شهر تهران توضیحاتی درباره آخرین وضعیت کرونا در پایتخت و جولان سویه دلتای این بیماری، فساد در شهرداری، مشکلات حمل و نقل عمومی، برنامه نوسازی بافت فرسوده، اختلاف نظر در شورای ششم، انتصابات و گرانی مسکن ارائه داد.

از آخرین وضعیت کرونا در تهران تا ساخت سوله‌های بحران بهشت زهرا(س)/ مراکز سیار پخش کرونا در پایتخت!

خبرگزاری فارس، گروه شهری: انتخابات شورای ششم شهر و روستا 28 خرداد سال جاری برگزار شد این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بود و مردم تهران با رأی قاطع به لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به فعالیت 21 نفر در لیست رأی قاطع و مثبت دادند. فعالیت شورای شهر ششمی‌ها در پایتخت تقریبا از نیمه مرداد آغاز شد و مهم ترین اولویت آنها که انتخاب شهردار بود نیز انجام گرفت. اعضای شورای ششم در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.زاکانی بعد از تایید و حکم وزیر کشور، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تا ابلاغ این حکم علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران است.

به اعتقاد منتخبین شورای ششم بزرگ ترین شکست شورای پنجم انتخاب اشتباه شهردار برای پایتخت و جابجایی های مداوم سکاندار صندلی ریاست ساختمان بهشت بوده است. این شکست نه تنها سبب شد شورای پنجمی ها به اهداف خود دست نیابند و مطالبات تهرانی ها محقق نشود بلکه با مشکلات عدیده ای هم همراه و چالش های زیادی برای پایتخت ایجاد شد بر همین اساس شورای ششمی ها دقت زیادی در انتخاب شهردار پایتخت به خرج دادند و قرار است زاکانی فعالیت خود را بزودی آغاز کند.

اماکرونا در کشور در حال جولان است و وضعیت تهران هم به لحاظ شیوع این بیماری رو به راه نیست. بهشت زهرا (س) آرایش بحرانی به خود گرفته و رکوردهای عجیب و غریب از آمار متوفیان کرونا از این سازمان اعلام شده است.مدیریت شهری نقش حمایتی در جهت مقابله با کرونا دارد و اعضای شورای ششم هم نسبت به این موضوع تاکید داشته اند. بیش از 36 هزار تهرانی به دلیل کرونا جان باخته  اند و اکنون شاید بیش از هر زمانی نیاز به برنامه های عاجل جهت مقابله با کرونا باشد.

درباره موضوعات مختلف در شهرتهران از جمله آخرین وضعیت کرونا در پایتخت و جولان سویه دلتای این بیماری، ساخت آرامستان جدید، فساد در شهرداری، انتصابات، مشکلات حمل و نقل عمومی، برنامه نوسازی بافت فرسوده، اختلاف نظر در شورای ششم شهر تهران و گرانی مسکن با سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران به بحث و گفت وگو نشستیم.  سیداحمد علوی یکی از اعضای شورای شهر ششم است که 42 سال داشته و تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه داده است از مهمترین سوابق علوی مدیرعاملی شرکت نوین عرف،‌قائم‌مقامی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران بوده است. جزئیات این گفت وگو به شرح ذیل است:

توقف روند افزایشی کرونا در تهران/شهروندان باید در رعایت پروتکل‌ها دقت بیشتری داشته باشند

وضعیت کرونا در تهران به دلیل شیوع سویه جدید این بیماری بحرانی شده است. اخرین آمار ابتلا و متوفیان کرونا در تهران چه تعداد است و شورای ششم چه برنامه ای جهت مقابله با این مشکل دارد؟

در زمینه آمار رسمی بهتر است به آمارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا استناد کنیم اما آنچه که باید بر آن تاکید کنیم این است که پایتخت وضعیت مناسبی ندارد و تعداد جانباختگانش طبق همین آمار از دیگر شهرها بیشتر است. البته روز گذشته مصاحبه ای از رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)دیدم که در آن خبر از ثابت شدن شرایط و توقف روند افزایشی داده بودند. در هر صورت شهروندان باید رعایت پروتکل‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا از پیک پنجم عبور کنیم.

نقش شهرداری در مقابله با کرونا/ اختصاص سوله های بیشتر برای واکسیناسیون

شورای ششم و مدیریت شهری جدید هم قطعا همگام با سایر دستگاه ها اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار داده و شهرداری نقش حمایتی خود را در این راستا انجام می‌دهد. شهرداری تهران برای در اختیار قرار دادن هر چه بیشتر سوله های مدیریت بحران برای واکسیناسیون همگانی  آمادگی دارد و می توان هر چه بهتر و جامع تر از امکانات شهرداری برای مقابله با ویروس منحوس کرونا بهره‌مند شد.

 مکان یابی آرامستان جدید در حال طی مراحل نهایی/ احداث ترمینال آمبولانس های بهشت زهرا (س) 

مدیران شهرداری اخیرا اعلام کرده اند که ظرفیت بهشت زهرا (س)در حال تکمیل است وضعیت آرامستان بهشت زهرا و ساخت ارامستان جدید به کجا رسید؟

در مورد بهشت زهرا (س)متاسفانه با توجه به تعداد جانباختگان کرونایی، اوضاع و شرایط عادی نیست و تعداد زیادی جانباخته را هر روز برای دفن به این آرامستان منتقل می‌کنند. در مورد ساخت آرامستان جدید نیز آقای مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری چندی پیش توضیحات کامل دادند. طبق این گزارش مکان یابی آرامستان جدید در حال طی مراحل نهایی است. 

همچنین سوله‌های بحران بهشت زهرا و مرکز کنترل ترافیک این سازمان به بهره برداری رسید و ترمینال آمبولانس‌های بهشت زهرا (س) برای انتقال سریع‌تر در چند نقطه شهر تهران احداث شد.

تبدیل اتوبوس های پایتخت به مرکز پخش کرونا/لزوم هوشمندسازی شهر جهت مقابله با کووید 19

مهمترین اولویت مدیریت شهری تهران در مقابله با کرونا  چیست و چه اقدام جهادی  در این راستا مورد توجه قرار گرفته است؟

مهمترین اقدامی که باید صورت بگیرد و الحمدالله آغاز شده، واکسیناسیون رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی و پرسنلی است که در این بخش ارائه خدمت می کنند. در بخشی که مرتبط با شهروندان می شود نیز مهم ترین اقدام هوشمندسازی شهر در راستای کاهش مسافرت های درون شهری و توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس است. متاسفانه عدم توسعه ناوگان اتوبوسرانی در این چند سال سبب شد تا درحال حاضر اتوبو‌س‌ها به مرکز پخش کرونا تبدیل شوند.

لزوم اجرای اقدام جهادی برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی/ افزایش 4 برابرای قیمت ها کار را پیچیده کرد

در این زمینه نیاز به یک اقدام جهادی است البته دولت و مجلس هم باید همراهی کنند. این نکته را هم فراموش نکنیدکه افزایش قیمت ارز سبب شده تا هزینه ها طی این ۴ سال چند برابر شود و همین کار را برای ما سخت و پیچیده کرده است.نباید توقع داشته باشیم که با دولت و شهردار جدید همه مشکلات در حوزه حمل و نقل به چشم بر هم زدنی حل شود ما قطعا به دنبال توسعه ناوگان اتوبوسرانی و مترو هستیم و ان شاءالله با همراهی دولت و مجلس این کمبودها برطرف خواهد شد.

برنامه علیرضا زاکانی نوسازی بافت فرسوده را تسریع می بخشد

بخش های زیادی از تهران دارای بافت فرسوده است و نوسازی اینبافت مورد توجه مدیران شهری بوده ولی برخی برنامه ها در گذشته به خوبی پیش نرفته است. اخیرا هم علیرضا زاکانی شهردار جدید پایتخت برنامه در این راستا مطرح کرده است. نظر شما در این زمینه چیست؟

در این زمینه اقای زاکانی شهردار منتخب در شورای شهر برنامه هایی ارائه کردند که نیاز به بررسی و چکش کاری در شورای شهر تهران دارد. به عقیده من این برنامه در صورت تامین منابع می تواند سبب سرعت بخشیدن به نوسازی بافت فرسوده شود. در این طرح قرار است که یک محله یک جا و به طور کامل نوسازی شود.

مدیرانی که سفارشی به شهرداری آمدند/ انتصابات جوانان در شهرداری

موضوع استخدام و انتصاب در شهرداری تهران یکی از موضوعات داغ در مدیریت های شهری مختلف است. نظر شما درباره انتصابات جدید در شهرداری تهران  چیست و این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟

ببنید باید توجه داشت که انتصابات در شهرداری در 4 سال اخیر کمتر بر اساس شایستگی بوده و مدیران عمدتا سفارشی منصوب شده‌اند. متأسفانه یکی از دلایل خمودگی شهرداری در دوره ۴ سال گذشته این بود که اعتماد به بدنه وجود نداشت و اتوبوسی از جایی خارج از شهرداری مدیر به مجموعه تزریق می‌کردند. این مشکل باید مرتفع شود و جز با اعتماد به بدنه که بخش اعظمی از آن را جوانان تشکیل می‌دهند، نمی‌توانیم شهر را از خواب ۴ ساله بیدار کنیم.متاسفانه بارها اعلام کرده ام رفتارهایی صورت گرفته که انگیزه را از کارمندان گرفته و استخدام و انتصاب اتوبوسی فارغ‌التحصیلان مدرسه یا دانشگاهی خاص در دوره گذشته باعث شده کارمند شهرداری هیچ پیشرفتی را برای خود متصور نباشد. 

تضارب آرا همیشه موجب قدرتمند تر شدن شورا یا مجلس می شود/طرح ها و لوایح به نفع مردم چکش کاری می شود

مدت کوتاهی است که اعضای شورای ششم برنامه های خود را آغاز کرده اند. ولی برخی اختلاف نظرها در شورای شهر سبب بروز شائبه هایی شده، نظرتان در مورد این موضوع چیست؟

اینکه اتفاق خوبی است. تضارب آرا همیشه موجب قدرتمند تر شدن آن شورا یا مجلس می شود. طبیعتا همه همکاران من در شورای شهر تهران در مدیریت شهری صاحب تجربه و نظر هستند و همین سبب می شود تا طرح ها و لوایح حسابی چکش کاری شود و این در نهایت به نفع شهر و شهروندان است.

لزوم انتخاب 21 نفر در شورا بهره مندی از نظرات متفاوت و مختلف است

ببینید. اصلا یک شورایی که در همه موارد اعضای آن هم نظر باشد که پویایی ندارد. اصلا در این زمان شورا معنای خود را از دست می دهد.اگر قرار باشد که یک صدا و نظر شنیده شود، چه لزومی به وجود ۲۱ نفر در این شوراست؟ این اتفاق نظرهاست که سبب می شود تا شورای ششم، شورایی قدرتمند شود.

 شهردار منتخب یکی از نمادهای مبارزه با فساد است/ باج خواهی در اداره شهر را فریاد بزنید

فشاد در شهرداری ها از معضلات اصلی است و بسیاری در مورد موریانه فساد در این مجموعه ها  هشدار داده اند. به نظر شما مدیریت شهری جدید و شورای ششم چگونه می توانند با این معضل مقابله کنند؟

الحمدالله شهردار منتخب یکی از نمادهای مبارزه با فساد به شمار می رود. سابقه آقای زاکانی گویای این امر است. ما نیز در کنار ایشان هستیم و همان طور که در نطق خود در شورای شهر اعلام کردم، از اصحاب رسانه هم دعوت می کنیم که در مبارزه با فساد کنار ما باشند و در مقابل فساد سکوت نکنند.

یکی از وجوهی که شورای ششم و جامعه خبری می‌توانند حول آن همکاری مشترکی داشته باشند، تعامل سازنده در ریشه‌کن‌سازی فساد است بنابراین به عنوان منتخب مردم تهران از این جامعه فرهیخته می‌خواهم در دوره مسوولیت ما هر جا ردّی از باج‌خواهی و فساد در اداره شهر دیدند آن‌را فریاد کنند و بازوان پرتوان ما در فسادستیزی و ریشه‌کن سازی رانت‌خواری و ویژه‌خواری باشند.

 بخش کوچکی از شهرداری دارای فساد/ بخش اعظم شهرداری را پرسنل پاکدست تشکیل می دهند

در کل شهرداری تهران را نمی توان یک سیستم فاسد دانست، شاید بخش کوچکی دارای فساد باشند اما بخش اعظم آن را پرسنل پاکدست تشکیل می دهند. بنابراین همین بخش کوچک دارای فساد در شهرداری که در مقابل بخشی که پاک هستند به مانند قطره در مقابل دریا، با همت شهردار و کمک شما از بین خواهد رفت. مبارزه با فساد نیاز به ابزار و ایجاد آگاهی دارد و ما هم به این موضوع توجه داریم.

 تاثیر مصوبات شورا بر قیمت مسکن

آمار ساخت و ساز در تهران طی یک سال گذشته کاهش و نرخ مسکن افزایش یافته است. آیا شورای ششم تهران برنامه ای جهت ورود به این موضوع در قالب تصویب طرح یا لایحه را دارد؟

در خصوص تاثیر مصوبات بر قیمت مسکن باید بگذاریم جلسات کمیسیون شهرسازی برگزار شود ان شاالله نتیجه بخش خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول