اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: آمریکا کسانی را در عراق تحریم کرد که با تروریسم مبارزه می‌کنند

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت که تحریمهای آمریکا علیه گروهها و شخصیتهایی است که با تروریسم در عراق مبارزه کرده و اجازه ندادند که به کشورهای منطقه و جهان نفوذ کند.

نماینده عراقی: آمریکا کسانی را در عراق تحریم کرد که با تروریسم مبارزه می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حامد الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به شدت از تحریم گروههای مقاومت این کشور مانند «کتائب حزب الله» و «عصائب اهل الحق» انتقاد کرد.

شبکه خبری الاباء به نقل از الموسوی گزارش داد: «تحریمهای آمریکا علیه گروهها و شخصیتهایی است که با تروریسم در عراق مبارزه کرده و اجازه ندادند که به کشورهای منطقه و جهان گسترش پیدا کند».

وی با اشاره به اینکه آمریکا در حال حاضر، مواضع تندی اتخاذ خواهد کرد، گفت که «آمریکا بر خلاف قوانین بین‌الملل در عراق حضور دارد».

این نماینده عراقی تأکید کرد که ملت این کشور، معادله‌ای را که آمریکا در پی تحمیل آن است، نخواهد پذیرفت.

الموسوی همچنین گفت که آمریکا به هر صورتی در پی شکست انتخابات عراق است؛ به نحوی که سفارت این کشور در قانون انتخابات عراق مداخله می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، تدابیر تنبیهی در نظر گرفته شده علیه گروه‌های مقاومت عراق، دو شرکت سوریه‌ای و چند شرکت روسیه‌ای را برای چاپ در نشریه رسمی دولت فدرال آمریکا اعلام کرد.

با آنکه وزارت خارجه آمریکا گفته این تدابیر تحریمی روز ۲۹ جولای علیه گروه‌های فوق اعمال‌شده، دولت آمریکا پیشتر این مسئله را رسانه‌ای نکرده است. 

تحریم جدید در راستای تداوم اقدامات دولت آمریکا علیه گروه‌های مقاومت است. دولت بایدن، قبل از این دو بار به مواضع گروه‌های مقاومت عراق حمله کرده است.

در هفته‌های گذشته، نماینده‌های کنگره آمریکا هم طرح‌هایی برای تشدید فشارها علیه گروه‌های مقاومت ارائه کرده‌اند. ماه پیش ده‌ها قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده‌اند که خواستار در نظر گرفتن تحریم‌های مالی برای اشخاص، سازمان‌ها و دولت‌هایی است که به حماس کمک‌رسانی می‌کنند. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول