اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

47 هزار تاکسی فرسوده در تهران/مشکلات تاکسیرانی پایتخت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات تاکسی های پایتخت گفت: 47 هزار تاکسی های فرسوده در تهران وجود دارد.

47 هزار تاکسی فرسوده در تهران/مشکلات تاکسیرانی پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، میثم مظفر عضو شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهارداشت: یک اپلیکیشن تخصصی در حوزه تاکسیرانی به‎ نام کارپینو راه ‎اندازی شد که بسیار نوآور بود و مردم به واسطه آن می‎ توانستند برای نخستین بار تاکسی ون، تاکسی بانوان و تاکسی هیبریدی انتخاب کنند.

وی افزود: اما این اپلیکیشن با سود ناچیز به اپلیکیشن‎ های مرسومی که مسافربران شخصی را در کنار رانندگان تاکسی قرار می‎ دهند، فروخته شد و این درحالیست که تاکسی یک سرمایه‎ اجتماعی با حس امنیت برای مردم است و با یک خودروی شخصی متفاوت است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اپلیکیشن کارپینو را تعطیل کردند چون قدرت نوآوری و رقابت با آن را نداشتند. همچنین دانشکده تاکسیرانی را تعطیل کردند. این درحالیست که چشم‎انداز ما بر این بود که با وجود این دانشکده، هرکسی که می ‎خواهد وارد تاکسیرانی شود، بتواند فوق دیپلم تاکسیرانی داشته باشد.

وی بیان داشت: زحمت عام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی را به سیستم ثبت ‎نامی تغییر دادند زمانی که کارنامه تاکسیرانی برای فرد صادر می‎ شد همزمان به او پیامک ارسال می‎ شد که شما تحت پوشش بیمه تکمیلی هستید. اما حال راننده‎ای که با نیت گذشته خود، در سال بیش از هفت میلیون خدمات درمان دریافت می‎ کرد، ناگهان وقتی به مراکز بیمه مراجعه می‎کند، غافلگیر می‎ شود و به او می ‎گویند باید ثبت نام کرده باشید.

وی گفت: در دوره گذشته سازمان تاکسیرانی را با 700 عدد تاکسی فرسوده تحویل دادیم و این به معنای یک حرکت جهشی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دوره چهارم بود.

مظفر خاطرنشان کرد: در گزارش امروز آمار تاکسی‎ های فرسوده، 315 هزار و 150 تاکسی قید شده است و این آمار 47 هزار عددی یک فاجعه و یک عقب‎گرد جدی است که برای سلامت مردم و کیفیت خدمات‎ دهی تاکسی‎ ها مشکل ‎ساز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول