اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حسینیه شهدای مکه و منا در حج و زیارت به بهره‌برداری رسید

همزمان با اولین روز ماه محرم طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران، از حسینیه شهدای مکه و منا در ساختمان حج و زیارت بهره برداری شد.

حسینیه شهدای مکه و منا در حج و زیارت به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، حسینیه شهدای مکه و منا در مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سازمان حج و زیارت افتتاح شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین نواب به تبیین شاخص‌های مکتب علوی و حزب اموی در قرآن پرداخت و با اشاره به آغاز عزاداری‌ها ماه محرم اظهار داشت: به منظور استفاده بیشتر از برنامه‌های معنوی و مذهبی این ماه و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، بام فضای نمازخانه سازمان حج و زیارت به صورت یک حسینیه رو باز طراحی و حسینیه شهدای مکه و منا نامگذاری شد تا در مناسبت‌های مختلف، آیین‌های عزاداری و سوگواری در این مکان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنان خود به واقعه کربلا اشاره کرد و این ماجرا را مستمر در طول تاریخ دانست و گفت: واقعه کربلا، قصه جدیدی نیست، همیشه حق و باطل در مقابل هم بوده‌اند. یک روز ماجرای هابیل و قابیل و یک روز هم حزب اموی در مقابل مکتب علوی و امروز نیز جهان ستم در مقابل جامعه حق و طرفدران عدالت و انسانیت قرار گرفته‌ است.

وی با تبیین شاخصه‌های مکتب علوی و حزب اموی یادآور شد: شاخصه‌های علوی؛ اعتقاد به قیامت، ایثارگری، جهادگری، برخورداری از مکارم اخلاقی و ارزش‌های الهی، علم  و تقوا است.اما جبهه اموی با دنیاپرستی، مادی گرایی، اختلاس‌گری، رفاه طلبی، تمایلات نفسانی، خودخواهی، تسلیم پذیری و سازش در مقابل دشمنان و رذایل اخلاقی همراه است.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: همه شاخصه‌های حزب اموی در زندگی سران این حزب وجود داشت. آنها تعصب‌های قومیت و عربیت را زنده کردند، چون در آن فضا می‌توانستند به منافع و مطامع دنیوی خود دست یابند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز نیز برخی افراد با ادعای پیروی از آموزه‌های دینی در جامعه منافع شخصی را در اولویت قرار می‌دهند و به موازین جبهه حق عمل نمی‌کنند که عملا در جبهه حق به شمار نمی‌آیند؛ مگر آن که با الهام از راه امام حسین(ع) عملا به این راه بازگردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با تاکید بر اینکه جبهه حق اهل سازش و تسلیم در مقابل دشمنان نیست، جبهه مقاومت را طرفدار حق، عدالت و انسانیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه شاهد هستیم برخی کشورهای به ظاهر اسلامی با ظالمان سازش می‌کنند، این درحالی است که به گفته شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دلها ، «ما ملت امام حسینیم» و در مقابل دشمن هرگز سر تسلیم فرود نخواهیم آورد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود عزاداری با بینش را ارزشمند دانست و گفت: عزاداری باید همراه با پیوست فرهنگی باشد، عزاداری بدون بینش، ممکن است عمل آن اموی ولی شعارش علوی باشد؛ درحالی که باید شعار و عمل با هم همخوانی داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول